D 2008

Auditivně-verbální terapie u sluchově postižených dětí

DOLEŽALOVÁ, Lenka

Basic information

Original name

Auditivně-verbální terapie u sluchově postižených dětí

Name in Czech

Auditivně-verbální terapie u sluchově postižených dětí

Name (in English)

Auditive-Verbal Therapy in Children with Hearing Impairment

Authors

DOLEŽALOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Education of Pupils with Impaired Communication Ability. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Pupils with Special educational Needs, p. 44-44, 12 pp. 2008

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00027800

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-167-6

Keywords in English

child with hearing impairment - auditive-verbal therapy - early intervention - hearing aid - cochlear implant - parents of children with hearing impairment - team work
Změněno: 14/2/2009 12:13, PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D.

Abstract

V originále

Předkládaný příspěvek se zabývá auditivně-verbální terapií neboli jednou z rehabilitačních metod, která byla speciálně vytvořena pro děti se sluchovými vadami, které jsou uživatelé výkonných sluchadel nebo kochleárního implantátu. Cílem je naučit tyto děti aktivnímu užívání svého sluchu, a tak pomoci v rozvoji řeči. Děti se učí rozvíjet slyšení aktivní formou tak, že se poslouchání stává automatickým a děti vyhledávají zvuky okolí. Aktivní poslouchání a slyšení se tak stává nedílnou součástí jejich komunikace.

In English

The article focuses on auditive-verbal therapy - one of the methods designed specially for children with hearing impairment using hearing aids or cochlear implants. The aim of the tharapy is to tech children to use their audition and thus support development of speech. Children ar taught to actively and naturally use their audition and detect sounds in their environment. Active hearing and listening becomes a natural part of their communication.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education