Detailed Information on Publication Record
2008
Auditivně-verbální terapie u sluchově postižených dětí
DOLEŽALOVÁ, LenkaBasic information
Original name
Auditivně-verbální terapie u sluchově postižených dětí
Name in Czech
Auditivně-verbální terapie u sluchově postižených dětí
Name (in English)
Auditive-Verbal Therapy in Children with Hearing Impairment
Authors
DOLEŽALOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Education of Pupils with Impaired Communication Ability. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Pupils with Special educational Needs, p. 44-44, 12 pp. 2008
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00027800
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-167-6
Keywords in English
child with hearing impairment - auditive-verbal therapy - early intervention - hearing aid - cochlear implant - parents of children with hearing impairment - team work
Změněno: 14/2/2009 12:13, PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D.
V originále
Předkládaný příspěvek se zabývá auditivně-verbální terapií neboli jednou z rehabilitačních metod, která byla speciálně vytvořena pro děti se sluchovými vadami, které jsou uživatelé výkonných sluchadel nebo kochleárního implantátu. Cílem je naučit tyto děti aktivnímu užívání svého sluchu, a tak pomoci v rozvoji řeči. Děti se učí rozvíjet slyšení aktivní formou tak, že se poslouchání stává automatickým a děti vyhledávají zvuky okolí. Aktivní poslouchání a slyšení se tak stává nedílnou součástí jejich komunikace.
In English
The article focuses on auditive-verbal therapy - one of the methods designed specially for children with hearing impairment using hearing aids or cochlear implants. The aim of the tharapy is to tech children to use their audition and thus support development of speech. Children ar taught to actively and naturally use their audition and detect sounds in their environment. Active hearing and listening becomes a natural part of their communication.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|