Detailed Information on Publication Record
2007
Integrace sluchově postiženého žáka do běžného školského zařízení
DOLEŽALOVÁ, LenkaBasic information
Original name
Integrace sluchově postiženého žáka do běžného školského zařízení
Name in Czech
Integrace sluchově postiženého žáka do běžného školského zařízení
Name (in English)
Integration of pupil with hearing impairment into mainstream school
Authors
DOLEŽALOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Brno, Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole, p. 75-75, 12 pp. 2007
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/07:00027801
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-150-8
Keywords in English
integration-integrative education-inclusion-pupil with hearing impairment-legislation- Framework programme for primary education
Změněno: 22/3/2010 07:36, PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D.
V originále
Článek se zabývá problematikou integrovaného vzdělávání sluchově postižených dětí školního věku, včetně legislativních podmínek pro vzdělávání sluchově postižených. Stěžejní část článku je zaměřena na jeho výhody, nevýhody a kritéria kladená na integrovaného sluchově postiženého žáka, jeho rodiče, učitele, spolužáky a školu, jejichž splnění je nezbytným předpokladem dosažení úspěšné integrace.
In English
This article is about integrative education of pupils with hearing impairments in primary schooling, legislation and other aspects. The main part of this article focuses on advantages, disadvantages and criteria set on the pupil, parents, teachers, classmates and school itself. All these aspects are necessary for successful integration.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|