D 2007

Integrace sluchově postiženého žáka do běžného školského zařízení

DOLEŽALOVÁ, Lenka

Basic information

Original name

Integrace sluchově postiženého žáka do běžného školského zařízení

Name in Czech

Integrace sluchově postiženého žáka do běžného školského zařízení

Name (in English)

Integration of pupil with hearing impairment into mainstream school

Authors

DOLEŽALOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Brno, Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole, p. 75-75, 12 pp. 2007

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00027801

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-150-8

Keywords in English

integration-integrative education-inclusion-pupil with hearing impairment-legislation- Framework programme for primary education
Změněno: 22/3/2010 07:36, PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D.

Abstract

V originále

Článek se zabývá problematikou integrovaného vzdělávání sluchově postižených dětí školního věku, včetně legislativních podmínek pro vzdělávání sluchově postižených. Stěžejní část článku je zaměřena na jeho výhody, nevýhody a kritéria kladená na integrovaného sluchově postiženého žáka, jeho rodiče, učitele, spolužáky a školu, jejichž splnění je nezbytným předpokladem dosažení úspěšné integrace.

In English

This article is about integrative education of pupils with hearing impairments in primary schooling, legislation and other aspects. The main part of this article focuses on advantages, disadvantages and criteria set on the pupil, parents, teachers, classmates and school itself. All these aspects are necessary for successful integration.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education