Detailed Information on Publication Record
2007
Hlas žáků v kurikulární reformě
REDLICHOVÁ, JitkaBasic information
Original name
Hlas žáků v kurikulární reformě
Name (in English)
Studetn Voice in Czech Curricular reform
Authors
Edition
Ostrava, Od Rámcového vzdělávacího programu ke Školnímu vzdělávacímu programu, idea a realita ... p. 77-82, 6 pp. 2007
Publisher
Ostravská univerzita v Ostravě
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-7368-563-8
Keywords in English
student voice; curricular reform
Tags
Reviewed
Změněno: 14/4/2010 21:23, Mgr. Jitka Vidláková, Ph.D.
V originále
Příspěvek je věnován nastínění změn a podnětů, které přináší právě probíhající kurikulární reforma ve prospěch uplatnění hlasu žáků v životě školy. Diskutovány jsou možnosti participace žáků podporované dospělými, nejčastěji v podobě žákovských samospráv, a také možnosti participace žáků vycházející z iniciativy a potřeb samotných žáků. Pozornost je věnována rovněž výzvám a otázkám, které se s tématem pojí.
In English
The contribution deals with outlining those changes and incentives which the current curricular reform presents, those which should benefit the pupil voice in schools. The possibilities of pupil participation supported by adults, the most often as school councils, and the possibilities of pupil participation that arises from needs and initiatives of pupils are discussed. The attention is paid also to challenges and questions related to the theme of pupil voice in the school life.