D 2007

Hlas žáků v kurikulární reformě

REDLICHOVÁ, Jitka

Basic information

Original name

Hlas žáků v kurikulární reformě

Name (in English)

Studetn Voice in Czech Curricular reform

Edition

Ostrava, Od Rámcového vzdělávacího programu ke Školnímu vzdělávacímu programu, idea a realita ... p. 77-82, 6 pp. 2007

Publisher

Ostravská univerzita v Ostravě

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-7368-563-8

Keywords in English

student voice; curricular reform

Tags

Reviewed
Změněno: 14/4/2010 21:23, Mgr. Jitka Vidláková, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek je věnován nastínění změn a podnětů, které přináší právě probíhající kurikulární reforma ve prospěch uplatnění hlasu žáků v životě školy. Diskutovány jsou možnosti participace žáků podporované dospělými, nejčastěji v podobě žákovských samospráv, a také možnosti participace žáků vycházející z iniciativy a potřeb samotných žáků. Pozornost je věnována rovněž výzvám a otázkám, které se s tématem pojí.

In English

The contribution deals with outlining those changes and incentives which the current curricular reform presents, those which should benefit the pupil voice in schools. The possibilities of pupil participation supported by adults, the most often as school councils, and the possibilities of pupil participation that arises from needs and initiatives of pupils are discussed. The attention is paid also to challenges and questions related to the theme of pupil voice in the school life.