ŠŤÁVA, Jan. Současná školská reforma a pregraduální příprava budoucích učitelů. In Premeny školy a učitelskej profesie. první. Bratislava: Občianske združenie V4, 2008, s. 178-186. ISBN 978-80-969504-1-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Současná školská reforma a pregraduální příprava budoucích učitelů
Název anglicky Present - day school reform and pregadual preparation intending teachers
Autoři ŠŤÁVA, Jan (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání první. Bratislava, Premeny školy a učitelskej profesie. od s. 178-186, 9 s. 2008.
Nakladatel Občianske združenie V4
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00051123
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-969504-1-6
Klíčová slova česky Vzdělávací politika; Vzdělávací politika; školní zákon; zásady vzdělání; obecné díl vzdělání; hlavní vzdělávací program; školní vzdělávací program; inovace ve vzdělání
Klíčová slova anglicky Educational policy; school law; fundamentals education; general purpose education; general training programme; school training programme; innovation in education
Štítky educational policy, fundamentals education, general purpose education, general training programme, innovation in education, school law, school training programme
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: PaedDr. Jan Šťáva, CSc., učo 885. Změněno: 11. 4. 2012 15:03.
Anotace
Kapitola je výsledkem řešení výzkumného záměru PdF MU. Nový školský zákon přináší možnosti prohlubování demokratizace vzdělávání v našem státě, posiluje jeho evropský rozměr především širším zapojením veřejnosti do procesů projednávání vzdělávacích dokumentů a záměrů vlády v oblasti vzdělávání, rozšířením práv, ale i povinností účastníků vzdělávání i vně škol a školských zařízení, převodem kompetencí na nižší úrovně řízení vzdělávání a rozšířením autonomie škol a školských zařízení. Zákon vytváří základnu pro celoživotní učení, zajišťuje spravedlivý přístup ke vzdělávacím příležitostem, dává možnost svobodné volby vzdělávací cesty i vzdělávacího zařízení. Podporuje též diferenciaci a individualizaci ve vzdělávání, změnu obsahu vzdělávání, metod i forem výuky, zabezpečuje specifické nároky jedinců na vzdělávání. Zavádí též nové prvky na podporu celoživotního vzdělávání.
Anotace anglicky
Chapter come next solving experimental intention PdF MU. New school law bears possibilities deepening democratization education ; in our state, nurses his European proportion above all wider wiring public to the suits hearing educational documents and intentions governments in educational field, enlargement, but also duty participants education and outside schools ; school arrangement, by transferring jurisdiction on lower ; level of management education and enlargement self - government schools; and school arrangement. Law forms base for lifelong; teaching, interlocks fair access to educational ; occasions, gives possibility free elections educational roads; and educational institution; Fuels the also product differentiation and individuation in education; change content education, methods and forms education, ; interlocks specific exigencies individuals on education; Boots also new elements in support of lifelong education;
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 22:41