ŠŤÁVA, Jan. Současná školská reforma a pregraduální příprava budoucích učitelů (Present - day school reform and pregadual preparation intending teachers). In Premeny školy a učitelskej profesie. první. Bratislava: Občianske združenie V4, 2008, p. 178-186. ISBN 978-80-969504-1-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Současná školská reforma a pregraduální příprava budoucích učitelů
Name (in English) Present - day school reform and pregadual preparation intending teachers
Authors ŠŤÁVA, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition první. Bratislava, Premeny školy a učitelskej profesie. p. 178-186, 9 pp. 2008.
Publisher Občianske združenie V4
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00051123
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-969504-1-6
Keywords (in Czech) Vzdělávací politika; Vzdělávací politika; školní zákon; zásady vzdělání; obecné díl vzdělání; hlavní vzdělávací program; školní vzdělávací program; inovace ve vzdělání
Keywords in English Educational policy; school law; fundamentals education; general purpose education; general training programme; school training programme; innovation in education
Tags educational policy, fundamentals education, general purpose education, general training programme, innovation in education, school law, school training programme
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: PaedDr. Jan Šťáva, CSc., učo 885. Changed: 11/4/2012 15:03.
Abstract
Kapitola je výsledkem řešení výzkumného záměru PdF MU. Nový školský zákon přináší možnosti prohlubování demokratizace vzdělávání v našem státě, posiluje jeho evropský rozměr především širším zapojením veřejnosti do procesů projednávání vzdělávacích dokumentů a záměrů vlády v oblasti vzdělávání, rozšířením práv, ale i povinností účastníků vzdělávání i vně škol a školských zařízení, převodem kompetencí na nižší úrovně řízení vzdělávání a rozšířením autonomie škol a školských zařízení. Zákon vytváří základnu pro celoživotní učení, zajišťuje spravedlivý přístup ke vzdělávacím příležitostem, dává možnost svobodné volby vzdělávací cesty i vzdělávacího zařízení. Podporuje též diferenciaci a individualizaci ve vzdělávání, změnu obsahu vzdělávání, metod i forem výuky, zabezpečuje specifické nároky jedinců na vzdělávání. Zavádí též nové prvky na podporu celoživotního vzdělávání.
Abstract (in English)
Chapter come next solving experimental intention PdF MU. New school law bears possibilities deepening democratization education ; in our state, nurses his European proportion above all wider wiring public to the suits hearing educational documents and intentions governments in educational field, enlargement, but also duty participants education and outside schools ; school arrangement, by transferring jurisdiction on lower ; level of management education and enlargement self - government schools; and school arrangement. Law forms base for lifelong; teaching, interlocks fair access to educational ; occasions, gives possibility free elections educational roads; and educational institution; Fuels the also product differentiation and individuation in education; change content education, methods and forms education, ; interlocks specific exigencies individuals on education; Boots also new elements in support of lifelong education;
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 13/10/2024 10:03