ŠTĚRBA, Radim. Výchova k obřanství a dějepis. In Staněk, A. a kol. Výchova k občanství pro 21. století. Praha: SPHV. 9 s. ISBN 978-80-904187-0-7. 2008.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Výchova k obřanství a dějepis
Název česky Výchova k obřanství a dějepis
Název anglicky Education to Citizenship and History
Autoři ŠTĚRBA, Radim (203 Česká republika, garant).
Vydání Praha, Staněk, A. a kol. Výchova k občanství pro 21. století, 9 s. 2008.
Nakladatel SPHV
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00035067
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-904187-0-7
Klíčová slova anglicky Civics; History; formative function; cross-sectional themes; holocaust
Štítky civics, cross-sectional themes, formative function, history, holocaust
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Mgr. Radim Štěrba, Ph.D., DiS., učo 43487. Změněno: 18. 2. 2009 15:54.
Anotace
Příspěvek se soustřeďuje na problematiku aplikace vybraných dějepisných obsahů ve výchově k občanství s důrazem na jejich formativní aspekt. Nejprve se zabývá vymezením vzdělávacích oborů Výchova k občanství a Dějepis, jak jsou uvedeny v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání (RVP ZV), posléze se věnuje důležitosti formativní funkce těchto předmětů, která je dle autora významnou složkou pro jejich vzájemnou kooperaci.
Anotace anglicky
The paper deals with the problems of chosen historical contents` application in Civics with the emphasis on their formative aspect. Firstly, it deals with definition of the subjects - Civics and History as their are mentioned in the Framework Education Programme for Basic Education, then it deals with the importance of these subjects` formative function, that represents, according to the author, the significant component for their reciprocal cooperation.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 15:14