ŠTĚRBA, Radim. Výchova k obřanství a dějepis (Education to Citizenship and History). In Staněk, A. a kol. Výchova k občanství pro 21. století. Praha: SPHV, 2008, 9 pp. ISBN 978-80-904187-0-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Výchova k obřanství a dějepis
Name in Czech Výchova k obřanství a dějepis
Name (in English) Education to Citizenship and History
Authors ŠTĚRBA, Radim (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Praha, Staněk, A. a kol. Výchova k občanství pro 21. století, 9 pp. 2008.
Publisher SPHV
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00035067
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-904187-0-7
Keywords in English Civics; History; formative function; cross-sectional themes; holocaust
Tags civics, cross-sectional themes, formative function, history, holocaust
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Radim Štěrba, Ph.D., DiS., učo 43487. Changed: 18/2/2009 15:54.
Abstract
Příspěvek se soustřeďuje na problematiku aplikace vybraných dějepisných obsahů ve výchově k občanství s důrazem na jejich formativní aspekt. Nejprve se zabývá vymezením vzdělávacích oborů Výchova k občanství a Dějepis, jak jsou uvedeny v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání (RVP ZV), posléze se věnuje důležitosti formativní funkce těchto předmětů, která je dle autora významnou složkou pro jejich vzájemnou kooperaci.
Abstract (in English)
The paper deals with the problems of chosen historical contents` application in Civics with the emphasis on their formative aspect. Firstly, it deals with definition of the subjects - Civics and History as their are mentioned in the Framework Education Programme for Basic Education, then it deals with the importance of these subjects` formative function, that represents, according to the author, the significant component for their reciprocal cooperation.
PrintDisplayed: 26/5/2024 12:36