V originále
Článek se zabývá terminologickým vymezením jedné z oblastí výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, a to Sociálních determinant inkluzivního vzdělávání. Výzkumné šetření má kvalitativní charakter, hlavní technikou byla analýza dokumentů. Vymezuje pojmy sociální, determinanty a zvláště se soustředí na koncept inkluzivního vzdělávání jako součásti širšího konceptu sociální inkluze. Následně pak představuje oblasti, na které je nutné zaměřit výzkumné šetření sociálních determinant inkluzivního vzdělávání.
Anglicky
The article introduces the terminology of one of the parts of the research project Special Needs of Pupils in Context of Framework Educational Program for Primary Education, namely the Social Determinants of Inclusive Education. The research has a qualitative characteristics, method of document analysis has been used. It defines the terms Social, Determinants and focuses more in depth on Inclusive Education as a part of the concept of Social Inclusion. It continues by introducing the areas of research effort in the field of Social Determinants of Inclusive Education.