PANČOCHA, Karel. Sociální determinanty inkluzivního vzdělávání (Social Determinants of Inclusive Education). In BARTOŇOVÁ, Miroslava and Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. 1. vyd. Brno: Paido, 2008, p. 31-38. Edice pedagogické literatury. ISBN 978-80-210-4736-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Sociální determinanty inkluzivního vzdělávání
Name (in English) Social Determinants of Inclusive Education
Authors PANČOCHA, Karel (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. p. 31-38, 8 pp. Edice pedagogické literatury, 2008.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00027829
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4736-5
Keywords in English Integration/Inclusion; Inclusive Education; Social; Determinants; Social Inclusion; Social Exclusion; Student with Special Education Needs
Tags determinants, inclusive education, Integration/Inclusion, social, social exclusion, social inclusion
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc., učo 42604. Changed: 19/9/2012 08:24.
Abstract
Článek se zabývá terminologickým vymezením jedné z oblastí výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, a to Sociálních determinant inkluzivního vzdělávání. Výzkumné šetření má kvalitativní charakter, hlavní technikou byla analýza dokumentů. Vymezuje pojmy sociální, determinanty a zvláště se soustředí na koncept inkluzivního vzdělávání jako součásti širšího konceptu sociální inkluze. Následně pak představuje oblasti, na které je nutné zaměřit výzkumné šetření sociálních determinant inkluzivního vzdělávání.
Abstract (in English)
The article introduces the terminology of one of the parts of the research project Special Needs of Pupils in Context of Framework Educational Program for Primary Education, namely the Social Determinants of Inclusive Education. The research has a qualitative characteristics, method of document analysis has been used. It defines the terms Social, Determinants and focuses more in depth on Inclusive Education as a part of the concept of Social Inclusion. It continues by introducing the areas of research effort in the field of Social Determinants of Inclusive Education.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 27/4/2024 16:23