C 2008

Sociální determinanty inkluzivního vzdělávání

PANČOCHA, Karel

Basic information

Original name

Sociální determinanty inkluzivního vzdělávání

Name (in English)

Social Determinants of Inclusive Education

Authors

PANČOCHA, Karel (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. p. 31-38, 8 pp. Edice pedagogické literatury, 2008

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00027829

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-4736-5

Keywords in English

Integration/Inclusion; Inclusive Education; Social; Determinants; Social Inclusion; Social Exclusion; Student with Special Education Needs

Tags

Reviewed
Změněno: 19/9/2012 08:24, prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.

Abstract

V originále

Článek se zabývá terminologickým vymezením jedné z oblastí výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, a to Sociálních determinant inkluzivního vzdělávání. Výzkumné šetření má kvalitativní charakter, hlavní technikou byla analýza dokumentů. Vymezuje pojmy sociální, determinanty a zvláště se soustředí na koncept inkluzivního vzdělávání jako součásti širšího konceptu sociální inkluze. Následně pak představuje oblasti, na které je nutné zaměřit výzkumné šetření sociálních determinant inkluzivního vzdělávání.

In English

The article introduces the terminology of one of the parts of the research project Special Needs of Pupils in Context of Framework Educational Program for Primary Education, namely the Social Determinants of Inclusive Education. The research has a qualitative characteristics, method of document analysis has been used. It defines the terms Social, Determinants and focuses more in depth on Inclusive Education as a part of the concept of Social Inclusion. It continues by introducing the areas of research effort in the field of Social Determinants of Inclusive Education.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education