PANČOCHA, Karel. Patologické závislosti v kontextu speciálně pedagogické teorie a praxe (Substance Abuse in Context of Special Education Theory and Practice). Pedagogická orientace. Brno: Konvoj, 2008, vol. 2008, No 2, p. 52-66, 14 pp. ISSN 1211-4669. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{821695, author = {Pančocha, Karel}, article_location = {Brno}, article_number = {2}, keywords = {Substance Abuse; Individuals with Disabilities; Quality of Life; Incarcerated Individuals}, language = {cze}, issn = {1211-4669}, journal = {Pedagogická orientace}, title = {Patologické závislosti v kontextu speciálně pedagogické teorie a praxe}, volume = {2008}, year = {2008} }
TY - JOUR ID - 821695 AU - Pančocha, Karel PY - 2008 TI - Patologické závislosti v kontextu speciálně pedagogické teorie a praxe JF - Pedagogická orientace VL - 2008 IS - 2 SP - 52-66 EP - 52-66 PB - Konvoj SN - 12114669 KW - Substance Abuse KW - Individuals with Disabilities KW - Quality of Life KW - Incarcerated Individuals N2 - Cílem práce byla komplexní analýza teoretických a empirických zdrojů týkajících se problematiky zneužívání návykových látek u jedinců s postižením. Výzkum se dále zaměřil na zjištění kvality života a základních socio-demografických ukazatelů u jedinců ve výkonu trestu odnětí svobody zneužívajících návykové látky. Výzkumnému souboru 348 osob ve výkonu trestu odnětí svobody byl představen komplexní dotazník obsahující dva nástroje k měření kvality života AlQol9 a SQUALA. Výsledky šetření prokazují sníženou kvalitu života u celé vězeňské populace a mimořádně sníženou kvalitu života u skupin vězňů s poruchami chování, duševními poruchami, mentální retardací a vězňů trvale pracovně nezařaditelných. U jedinců zneužívajících návykové látky byl významně snížen sociální status. Individualizovaný program zacházení a přístup k terapii je základem péče o osoby ve výkonu trestu odnětí svobody. ER -
PANČOCHA, Karel. Patologické závislosti v kontextu speciálně pedagogické teorie a praxe (Substance Abuse in Context of Special Education Theory and Practice). \textit{Pedagogická orientace}. Brno: Konvoj, 2008, vol.~2008, No~2, p.~52-66, 14 pp. ISSN~1211-4669.
|