PACHOLÍK, Viktor. Výskyt anxiozity u dětí (The Appearance of Anxiozity of Children). In Sport a kvalita života 2007. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 4 pp. ISBN 978-80-210-4435-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Výskyt anxiozity u dětí
Name (in English) The Appearance of Anxiozity of Children
Authors PACHOLÍK, Viktor (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vydání. Brno, Sport a kvalita života 2007, 4 pp. 2007.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study Sport and leisure time activities
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14510/07:00035138
Organization unit Faculty of Sports Studies
ISBN 978-80-210-4435-7
Keywords in English school age children; anxiosity; city; country
Tags anxiosity, city, country, school age children
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Viktor Pacholík, Ph.D., učo 45334. Changed: 26/3/2010 14:01.
Abstract
Úzkostné poruchy jsou jedny z nejčastějších duševních poruch, se kterými se můžeme setkat. Podle studie, která proběhla ve Spojených státech (Kessler a kol. In Praško, 2005), téměř polovina obyvatel trpí během svého života nějakou duševní poruchou. Nejčastěji se jedná o závislosti na návykových látkách (26,6 %), na druhém místě jsou úzkostné poruchy (24,9 %) a na třetím afektivní poruchy (19,3 %) Zvláště děti, u kterých se psychika teprve formuje, jsou velmi náchylné na nepříznivé vlivy okolí. Škola představuje naprostou změnu každodenní náplně; mění se hlavní činnost, stále více je vyžadována pozornost dítěte atd. Spolu s nevhodným přístupem pedagoga, příp. rodičů může školní prostředí přispět ke vzniku a rozvoji anxiozních pocitů. V rámci pilotní studie, která je součástí disertační práce autora, proběhl výzkum anxiozity u dětí školního věku. Příspěvek poskytuje výsledky tohoto výzkumu spolu s grafickým zpracováním a komentářem.
Abstract (in English)
Anxiety disorders represent one of the most common mental disorders we may encounter. According to a study conducted in the USA (Kessler et al, In Praško, 2005), well-nigh half of the population suffers from some mental disease during their life. Drug addictions (26,6 %), anxiety disorders (24,9 %) and affective disorders (19,3 %) appear the most commonly. Especially children, whose psyche is only being formed, are particularly susceptible towards the negative external impacts. School represents an absolute change of every-day regime; the main activity of the day is altered, the attention is required, etc. In company with an unsuitable approach of the teacher or parents, the school environment may often lead to the origin and development of anxiety feelings. Within the pilot study, which is a part of the author s dissertation, a research has been conducted in school age children. The paper presents the results of the research together with a graphic processing and commentary.
PrintDisplayed: 11/5/2024 11:51