SEDLÁČEK, Martin. Řízení školy na vesnici: Případová studie. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity, Studia Paedagogica, U13, Brno. Brno: Masarykova univerzita, 2009, LVI/13, č. 1, s. 85-101, 16 s. ISSN 1211-6971.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Řízení školy na vesnici: Případová studie
Název česky Řízení školy na vesnici: Případová studie
Název anglicky Village school management and leadership: A Case study
Autoři SEDLÁČEK, Martin (203 Česká republika, garant).
Vydání Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity, Studia Paedagogica, U13, Brno, Brno, Masarykova univerzita, 2009, 1211-6971.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/09:00035140
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky school management and leadeship; headmasters role; qualitative research; case study
Štítky case study, headmasters role, qualitative research, school management and leadeship
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Změněno: 19. 6. 2009 09:59.
Anotace
V textu jsou prezentovány některé z hlavních výsledků výzkumné studie zaměřené na specifika řízení vesnické školy. Hlavním cílem výzkumu bylo poznání role ředitele školy v procesech řízení a identifikování klíčových faktorů, které tuto roli ovlivňují. Prostředkem poznání se stal kvalitativní design případové studie. Výsledkem analýzy získaných dat je představení ředitelky a jejího přístupu k řízení v jedné konkrétní škole. Ukázány a vysvětleny jsou nejprve hlavní determinanty tohoto přístupu. Následně popisuji klíčové řídící strategie a opomenuty nejsou ani širší dopady zvoleného stylu.
Anotace anglicky
Abstract The paper presents selected main results of a research project focused on the specificities of village school management. The main objective of the research was to explore the role of school headmasters in school management processes and to identify the key factors affecting this role, using a qualitative case study. The analysis of the collected data resulted in drawing a profile of a particular headmaster and her approach to school management in a specific village school. The key determining factors of this approach are presented and explained first and then key management strategies are described. The wider implications of the management style are discussed, too.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 14:13