D 2008

Využití psychomotorických činností v rámci komplexní péče u dětí se zrakovým postižením

BLAHUTKOVÁ, Marie, Lucie BRŮŽKOVÁ a Viktor PACHOLÍK

Základní údaje

Originální název

Využití psychomotorických činností v rámci komplexní péče u dětí se zrakovým postižením

Název anglicky

Use of psychomotor activities within the complex care of children with visual disorders

Autoři

BLAHUTKOVÁ, Marie (203 Česká republika), Lucie BRŮŽKOVÁ (203 Česká republika) a Viktor PACHOLÍK (203 Česká republika, garant)

Vydání

Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami - s narušenou komunikační schopností, 10 s. 2008

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14510/08:00035143

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

ISBN

978-80-7315-167-6

Klíčová slova anglicky

communication; visual handicaps; psychomotorics

Štítky

communication, psychomotorics, visual handicaps

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 30. 3. 2010 16:20, Mgr. Eva Špillingová

Anotace

ORIG EN

V originále

Cílem příspěvku je formulovat některá doporučení pro realizaci psychomotorických aktivit u zrakově postižených dětí a mládeže. Tato doporučení čerpají mimo jiné ze zkušeností získaných při práci s dětmi s různým typem a stupněm zrakové vady v rámci družebního setkání mládeže Slovenska a Polska, které se uskutečnilo v roce 2006 v Tatrách a relaxačněrehabilitačního pobytu dětí ze Základní školy internátnej pre nevidiacich a slabozrakých v Levoči. Na těchto setkání jsme použili netradiční psychomotorické hry pro rozvoj komunikačních schopností, rozvoj prostorové orientace, rozvoj pozornosti a dalších důležitých oblastí.

Anglicky

The goal of the paper is to define several recommendations for realization of psychomotor activities in children and youth with visual disorders. These recommendations draw upon experiences gained during the work with children suffering from various types and levels of visual disorders, within a twin meeting of Slovak and Polish youth which took place in 2006 in High Tatras as well as within a relaxation-rehabilitation stay of children from The Primary Residential School for Blind and Visually Impaired in Levoča. At these meetings we used non-traditional psychomotor games and activities in order to develop the communication abilities, spatial orientation, attention and other important functions.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Zobrazeno: 16. 11. 2024 01:18