BLAHUTKOVÁ, Marie, Lucie BRŮŽKOVÁ a Viktor PACHOLÍK. Využití psychomotorických činností v rámci komplexní péče u dětí se zrakovým postižením. In Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami - s narušenou komunikační schopností. Brno: Paido, 2008, 10 s. ISBN 978-80-7315-167-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Využití psychomotorických činností v rámci komplexní péče u dětí se zrakovým postižením
Název anglicky Use of psychomotor activities within the complex care of children with visual disorders
Autoři BLAHUTKOVÁ, Marie (203 Česká republika), Lucie BRŮŽKOVÁ (203 Česká republika) a Viktor PACHOLÍK (203 Česká republika, garant).
Vydání Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami - s narušenou komunikační schopností, 10 s. 2008.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14510/08:00035143
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
ISBN 978-80-7315-167-6
Klíčová slova anglicky communication; visual handicaps; psychomotorics
Štítky communication, psychomotorics, visual handicaps
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Eva Špillingová, učo 110713. Změněno: 30. 3. 2010 16:20.
Anotace
Cílem příspěvku je formulovat některá doporučení pro realizaci psychomotorických aktivit u zrakově postižených dětí a mládeže. Tato doporučení čerpají mimo jiné ze zkušeností získaných při práci s dětmi s různým typem a stupněm zrakové vady v rámci družebního setkání mládeže Slovenska a Polska, které se uskutečnilo v roce 2006 v Tatrách a relaxačněrehabilitačního pobytu dětí ze Základní školy internátnej pre nevidiacich a slabozrakých v Levoči. Na těchto setkání jsme použili netradiční psychomotorické hry pro rozvoj komunikačních schopností, rozvoj prostorové orientace, rozvoj pozornosti a dalších důležitých oblastí.
Anotace anglicky
The goal of the paper is to define several recommendations for realization of psychomotor activities in children and youth with visual disorders. These recommendations draw upon experiences gained during the work with children suffering from various types and levels of visual disorders, within a twin meeting of Slovak and Polish youth which took place in 2006 in High Tatras as well as within a relaxation-rehabilitation stay of children from The Primary Residential School for Blind and Visually Impaired in Levoča. At these meetings we used non-traditional psychomotor games and activities in order to develop the communication abilities, spatial orientation, attention and other important functions.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 11:36