BLAHUTKOVÁ, Marie, Lucie BRŮŽKOVÁ and Viktor PACHOLÍK. Využití psychomotorických činností v rámci komplexní péče u dětí se zrakovým postižením (Use of psychomotor activities within the complex care of children with visual disorders). In Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami - s narušenou komunikační schopností. Brno: Paido. 10 pp. ISBN 978-80-7315-167-6. 2008.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Využití psychomotorických činností v rámci komplexní péče u dětí se zrakovým postižením
Name (in English) Use of psychomotor activities within the complex care of children with visual disorders
Authors BLAHUTKOVÁ, Marie (203 Czech Republic), Lucie BRŮŽKOVÁ (203 Czech Republic) and Viktor PACHOLÍK (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami - s narušenou komunikační schopností, 10 pp. 2008.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14510/08:00035143
Organization unit Faculty of Sports Studies
ISBN 978-80-7315-167-6
Keywords in English communication; visual handicaps; psychomotorics
Tags communication, psychomotorics, visual handicaps
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Eva Špillingová, učo 110713. Changed: 30/3/2010 16:20.
Abstract
Cílem příspěvku je formulovat některá doporučení pro realizaci psychomotorických aktivit u zrakově postižených dětí a mládeže. Tato doporučení čerpají mimo jiné ze zkušeností získaných při práci s dětmi s různým typem a stupněm zrakové vady v rámci družebního setkání mládeže Slovenska a Polska, které se uskutečnilo v roce 2006 v Tatrách a relaxačněrehabilitačního pobytu dětí ze Základní školy internátnej pre nevidiacich a slabozrakých v Levoči. Na těchto setkání jsme použili netradiční psychomotorické hry pro rozvoj komunikačních schopností, rozvoj prostorové orientace, rozvoj pozornosti a dalších důležitých oblastí.
Abstract (in English)
The goal of the paper is to define several recommendations for realization of psychomotor activities in children and youth with visual disorders. These recommendations draw upon experiences gained during the work with children suffering from various types and levels of visual disorders, within a twin meeting of Slovak and Polish youth which took place in 2006 in High Tatras as well as within a relaxation-rehabilitation stay of children from The Primary Residential School for Blind and Visually Impaired in Levoča. At these meetings we used non-traditional psychomotor games and activities in order to develop the communication abilities, spatial orientation, attention and other important functions.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 19/4/2024 15:34