Detailed Information on Publication Record
2008
Využití psychomotorických činností v rámci komplexní péče u dětí se zrakovým postižením
BLAHUTKOVÁ, Marie, Lucie BRŮŽKOVÁ and Viktor PACHOLÍKBasic information
Original name
Využití psychomotorických činností v rámci komplexní péče u dětí se zrakovým postižením
Name (in English)
Use of psychomotor activities within the complex care of children with visual disorders
Authors
BLAHUTKOVÁ, Marie (203 Czech Republic), Lucie BRŮŽKOVÁ (203 Czech Republic) and Viktor PACHOLÍK (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami - s narušenou komunikační schopností, 10 pp. 2008
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14510/08:00035143
Organization unit
Faculty of Sports Studies
ISBN
978-80-7315-167-6
Keywords in English
communication; visual handicaps; psychomotorics
Tags
Reviewed
Změněno: 30/3/2010 16:20, Mgr. Eva Špillingová
V originále
Cílem příspěvku je formulovat některá doporučení pro realizaci psychomotorických aktivit u zrakově postižených dětí a mládeže. Tato doporučení čerpají mimo jiné ze zkušeností získaných při práci s dětmi s různým typem a stupněm zrakové vady v rámci družebního setkání mládeže Slovenska a Polska, které se uskutečnilo v roce 2006 v Tatrách a relaxačněrehabilitačního pobytu dětí ze Základní školy internátnej pre nevidiacich a slabozrakých v Levoči. Na těchto setkání jsme použili netradiční psychomotorické hry pro rozvoj komunikačních schopností, rozvoj prostorové orientace, rozvoj pozornosti a dalších důležitých oblastí.
In English
The goal of the paper is to define several recommendations for realization of psychomotor activities in children and youth with visual disorders. These recommendations draw upon experiences gained during the work with children suffering from various types and levels of visual disorders, within a twin meeting of Slovak and Polish youth which took place in 2006 in High Tatras as well as within a relaxation-rehabilitation stay of children from The Primary Residential School for Blind and Visually Impaired in Levoča. At these meetings we used non-traditional psychomotor games and activities in order to develop the communication abilities, spatial orientation, attention and other important functions.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|