SVOBODOVÁ, Kateřina. Čtení s porozuměním ve škole (Comprehensive Reading in School). In TUŠKOVÁ, Jana Marie. II. Studentská vědecká konference. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, katedra českého jazyka, 2009, 3 pp. ISBN 978-80-210-4818-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Čtení s porozuměním ve škole
Name in Czech Čtení s porozuměním ve škole
Name (in English) Comprehensive Reading in School
Authors SVOBODOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, II. Studentská vědecká konference, 3 pp. 2009.
Publisher Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, katedra českého jazyka
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00035195
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4818-8
Keywords in English comprehensive reading - text understanding - PISA-research - functional literacy - accidental hanging with language
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Ivana Kolářová, CSc., učo 44114. Changed: 29/1/2010 16:04.
Abstract
Příspěvek se zabývá otázkou čtení s porozuměním, aktuálností tohoto tématu jak u vědecké veřejnosti, tak i ve školách. Přináší vymezení často užívaných pojmů čtenářské strategie a dovednosti. Shrnuje vědecké poznání tohoto tématu v zahraniční literatuře a přináší jednu z možných klasifikací čtenářských strategií. Podrobněji se zabývá strategií kladení otázek, zejména v souvislosti s českou školní praxí.
Abstract (in English)
The contribution is focused on the comprehensive reading, on topicality of the thema in the research and in schools. It explains some terms - reading strategy, ability of (comprehensive) reading. The contribution resumes results of research of the thema in foreign literature and there is presented one of the classification of reading strategy. The author of that contribution deals of the strategy of catechization especially in the Czech school practise. that research problem motivation, on results of the international PISA-research and it deals with the terminology of that thematic, too.
PrintDisplayed: 2/5/2024 20:45