V originále
Na katedře Rodinné výchovy a výchovy ke zdraví PdF MU jsou vyučovány v rámci nově akreditovaného oboru Rodinná výchova a výchova ke zdraví, také předměty, které se týkají prevence patologických závislostí. Zde je v rámci vyučovaného předmětu Výživa zařazena i problematika poruchy příjmu potravy. V uvedeném předmětu se zabýváme i preventivní složkou problému, vybírají se a definují preventivní opatření a přístupy, které jsou využitelné ve výuce na ZŠ a seznamují se s nimi budoucí učitelé. Při řešení každého problému je důležité nejdříve poznat, jak jsou žáci základní školy, na něž je prevence zaměřena, o problému informováni. Zejména proto, abychom měli přehled o tom, jaký je mezi žáky našich základních škol momentální stav znalostí o výše zmíněných patologických stavech a tedy, abychom mohli výuku námi vyučovaného předmětu přesně upravit podle situace, byla zjišťována informovanost o problematice poruch příjmu potravy na 2. stupni ZŠ, pomocí našeho výzkumného šetření.
In English
School subjects concerning prevention of pathological addictions are taught under the terms of newly accredited field of study Family Education and Health Education at the Department of Family Education and Health Education" in Faculty of Education, Masaryk University. The subject Nourishment also includes eating disorders problems. Within this subject, we concern with preventive factor of problem, precautions and attitudes that can be used in primary school lessons are taken and defined and future teachers acquaint with them. While solving every problem, it is essential first to find how are the primary school pupils informed about the prevention. The main reason why we learned the second grade pupils' knowledgeability about the eating disorders via the questionnaire is that we should know about the pathological states awareness among the pupils in primary school in order to adjust the subject lessons to the situation given.