J 2009

Analýza překážek integrace žáků s tělesným postižením v základních školách

OPATŘILOVÁ, Dagmar

Basic information

Original name

Analýza překážek integrace žáků s tělesným postižením v základních školách

Name in Czech

Analýza překážek integrace žáků s tělesným postižením v základních školách

Name (in English)

Analysis of Impediments in Integration of Pupils with Physical Disability in Primary School

Edition

Komenský : odborný časopis pro učitele základní školy, Brno, PdF MU, 2009, 0323-0449

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

integrace; žák s tělesným postižením; materiální překážky integrace; organizační překážky; integrace

Keywords in English

Integration; pupil with physical disability; material impediments; organizational impediments
Změněno: 26/10/2009 14:22, doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.

Abstract

V originále

Článek se zabývá analýzou překážek integrace žáků s tělesným postižením, kteří jsou integrování v základních školách.

In English

The article focuses on the analysis of impediments of integration of pupils with physical disabilities educated in mainstream schools.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education