Using Dialogue Journals in an Interdisciplinary University Course
VOJTKOVÁ, Naděžda. Using Dialogue Journals in an Interdisciplinary University Course. In Bridging the Gap between Theory and Practice. 2009. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Using Dialogue Journals in an Interdisciplinary University Course |
Název česky | Využití dialogických deníků v integrovaném kurzu |
Název anglicky | Using Dialogue Journals in an Interdisciplinary University Course |
Autoři | VOJTKOVÁ, Naděžda. |
Vydání | Bridging the Gap between Theory and Practice, 2009. |
Další údaje | |
---|---|
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | integrovaný kurz;týmová výuka;dialogický deník;zpětná vazba;reflexe;model |
Klíčová slova anglicky | integrated course;team teaching;dialogue journal;feedback;reflection;modelling |
Štítky | dialogue journal, feedback, integrated course, Modelling, reflection, team teaching |
Příznaky | Mezinárodní význam |
Změnil | Změnila: Mgr. Naděžda Vojtková, učo 32214. Změněno: 16. 3. 2009 19:12. |
Anotace |
---|
The teachers integrated two courses, English practical language and Methodology. They team-teach and the subjects are blended. Various strategies are used including learning centers, student micro teaching and dialogue journals. Using dialogue journals in this course proved useful for obtaining feedback from students, giving students and teachers an opportunity to reflect on activities, providing an opportunity to further develop ideas discussed in class, and modelling journals as an effective teaching tool. |
Anotace česky |
---|
Vyučující integrovali dva kurzy, angličtinu praktický jazyk a metodiku výuky angličtiny. Vyučující vyučují společně a jednotlivé předměty se prolínají. Ve výuce se využívají různé metody výuky zahrnující výuková centra, mikrovýstupy a dialogické deníky. Využití dialogických deníků pomáhá se získáním zpětné vazby od studentů, umožňuje studentům i pedagogům reflektovat jednotlivé aktivity a dále rozvíjet problémy diskutované v hodinách. Slouží také jako model pro budoucí výuku na školách. |
Anotace anglicky |
---|
The teachers integrated two courses, English practical language and Methodology. They team-teach and the subjects are blended. Various strategies are used including learning centers, student micro teaching and dialogue journals. Using dialogue journals in this course proved useful for obtaining feedback from students, giving students and teachers an opportunity to reflect on activities, providing an opportunity to further develop ideas discussed in class, and modelling journals as an effective teaching tool. |
VytisknoutZobrazeno: 30. 9. 2024 00:26