k 2009

Using Dialogue Journals in an Interdisciplinary University Course

VOJTKOVÁ, Naděžda

Basic information

Original name

Using Dialogue Journals in an Interdisciplinary University Course

Name in Czech

Využití dialogických deníků v integrovaném kurzu

Name (in English)

Using Dialogue Journals in an Interdisciplinary University Course

Authors

VOJTKOVÁ, Naděžda

Edition

Bridging the Gap between Theory and Practice, 2009

Other information

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

integrovaný kurz;týmová výuka;dialogický deník;zpětná vazba;reflexe;model

Keywords in English

integrated course;team teaching;dialogue journal;feedback;reflection;modelling

Tags

International impact
Změněno: 16/3/2009 19:12, Mgr. Naděžda Vojtková

Abstract

V originále

The teachers integrated two courses, English practical language and Methodology. They team-teach and the subjects are blended. Various strategies are used including learning centers, student micro teaching and dialogue journals. Using dialogue journals in this course proved useful for obtaining feedback from students, giving students and teachers an opportunity to reflect on activities, providing an opportunity to further develop ideas discussed in class, and modelling journals as an effective teaching tool.

In Czech

Vyučující integrovali dva kurzy, angličtinu praktický jazyk a metodiku výuky angličtiny. Vyučující vyučují společně a jednotlivé předměty se prolínají. Ve výuce se využívají různé metody výuky zahrnující výuková centra, mikrovýstupy a dialogické deníky. Využití dialogických deníků pomáhá se získáním zpětné vazby od studentů, umožňuje studentům i pedagogům reflektovat jednotlivé aktivity a dále rozvíjet problémy diskutované v hodinách. Slouží také jako model pro budoucí výuku na školách.