Detailed Information on Publication Record
2009
Using Dialogue Journals in an Interdisciplinary University Course
VOJTKOVÁ, NaděždaBasic information
Original name
Using Dialogue Journals in an Interdisciplinary University Course
Name in Czech
Využití dialogických deníků v integrovaném kurzu
Name (in English)
Using Dialogue Journals in an Interdisciplinary University Course
Authors
VOJTKOVÁ, Naděžda
Edition
Bridging the Gap between Theory and Practice, 2009
Other information
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
integrovaný kurz;týmová výuka;dialogický deník;zpětná vazba;reflexe;model
Keywords in English
integrated course;team teaching;dialogue journal;feedback;reflection;modelling
Tags
International impact
Změněno: 16/3/2009 19:12, Mgr. Naděžda Vojtková
V originále
The teachers integrated two courses, English practical language and Methodology. They team-teach and the subjects are blended. Various strategies are used including learning centers, student micro teaching and dialogue journals. Using dialogue journals in this course proved useful for obtaining feedback from students, giving students and teachers an opportunity to reflect on activities, providing an opportunity to further develop ideas discussed in class, and modelling journals as an effective teaching tool.
In Czech
Vyučující integrovali dva kurzy, angličtinu praktický jazyk a metodiku výuky angličtiny. Vyučující vyučují společně a jednotlivé předměty se prolínají. Ve výuce se využívají různé metody výuky zahrnující výuková centra, mikrovýstupy a dialogické deníky. Využití dialogických deníků pomáhá se získáním zpětné vazby od studentů, umožňuje studentům i pedagogům reflektovat jednotlivé aktivity a dále rozvíjet problémy diskutované v hodinách. Slouží také jako model pro budoucí výuku na školách.
In English
The teachers integrated two courses, English practical language and Methodology. They team-teach and the subjects are blended. Various strategies are used including learning centers, student micro teaching and dialogue journals. Using dialogue journals in this course proved useful for obtaining feedback from students, giving students and teachers an opportunity to reflect on activities, providing an opportunity to further develop ideas discussed in class, and modelling journals as an effective teaching tool.