Splošna in osebno naravnana povratna informacija za učenje v 2.vzgojno zobraževalnem obdobju.
JEDLIČKOVÁ, Helena. Splošna in osebno naravnana povratna informacija za učenje v 2.vzgojno zobraževalnem obdobju. (General and personalised feedback for learning at the primary school level (second triad)). In SLAVÍČKOVÁ, Kateřina. Hiša znanja: Mednarodni strokovni posvet o ocenjevanju znanja. 2009. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Splošna in osebno naravnana povratna informacija za učenje v 2.vzgojno zobraževalnem obdobju. |
Name in Czech | Rámcové vzdělávací a perzonalistické podmínky pro primární vzdělávání (druhé období). Autoevaluace učení a vzdělávání v České republice. |
Name (in English) | General and personalised feedback for learning at the primary school level (second triad) |
Authors | JEDLIČKOVÁ, Helena. |
Edition | Hiša znanja: Mednarodni strokovni posvet o ocenjevanju znanja. 2009. |
Other information | |
---|---|
Original language | Slovenian |
Type of outcome | Requested lectures |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Slovenia |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
WWW | URL |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | Rámcový vzdělávací program. Základní cíle vzdělávání. Klíčové kompetence. Sebereflexe |
Keywords in English | Framework Educational Programmes. Basic Aims. Key competences . Self Reflection |
Tags | International impact |
Changed by | Changed by: Ing. Helena Jedličková, Ph.D., učo 2417. Changed: 17/3/2010 19:24. |
Abstract |
---|
Prezentacija izkoriščanja avtoevalvacije pouka v izobraževanju po državnem Okvirnem izobraževalnem programu v ČR. Preko izkušenskega pouka bodo diskutirani delni rezultati raziskave implementacije pedagoškega konstruktivizma v pouk v projektu Biologija za življenje in zdravje na PedF MU v Brnu za možnosti in potrebe izobraževanja v Sloveniji. |
Abstract (in Czech) |
---|
Prezentace využití autoevaluace výuky a učení ve vzdělávání podle Rámcového vzdělávacího programu v České republice. Prostřednictvím zkušenostního učení budou diskutovány dílčí výsledky výzkumu implementace pedagogického konstruktivizmu do výuky v projektu Biologie pro život a zdraví na PdF MU v Brně ČR pro možnosti a potřeby vzdělávání ve Slovinsku. |
Abstract (in English) |
---|
EU educational trends for the 21st century show that informative teaching is being replaced by productive-based (creative effort and practice), heuristic based (experimental) and regulative-based (use of digital and information technology) teaching. The programe Biology for Life and Health has been launched at the biological department of the Faculty of Education of Masaryk University, Brno, Czech Republic. |
Links | |
---|---|
MSM0021622421, plan (intention) | Name: Škola a zdraví pro 21. století |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century |
PrintDisplayed: 18/8/2024 03:08