JEDLIČKOVÁ, Helena. Splošna in osebno naravnana povratna informacija za učenje v 2.vzgojno zobraževalnem obdobju. (General and personalised feedback for learning at the primary school level (second triad)). In SLAVÍČKOVÁ, Kateřina. Hiša znanja: Mednarodni strokovni posvet o ocenjevanju znanja. 2009.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Splošna in osebno naravnana povratna informacija za učenje v 2.vzgojno zobraževalnem obdobju.
Name in Czech Rámcové vzdělávací a perzonalistické podmínky pro primární vzdělávání (druhé období). Autoevaluace učení a vzdělávání v České republice.
Name (in English) General and personalised feedback for learning at the primary school level (second triad)
Authors JEDLIČKOVÁ, Helena.
Edition Hiša znanja: Mednarodni strokovni posvet o ocenjevanju znanja. 2009.
Other information
Original language Slovenian
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovenia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Rámcový vzdělávací program. Základní cíle vzdělávání. Klíčové kompetence. Sebereflexe
Keywords in English Framework Educational Programmes. Basic Aims. Key competences . Self Reflection
Tags International impact
Changed by Changed by: Ing. Helena Jedličková, Ph.D., učo 2417. Changed: 17/3/2010 19:24.
Abstract
Prezentacija izkoriščanja avtoevalvacije pouka v izobraževanju po državnem Okvirnem izobraževalnem programu v ČR. Preko izkušenskega pouka bodo diskutirani delni rezultati raziskave implementacije pedagoškega konstruktivizma v pouk v projektu Biologija za življenje in zdravje na PedF MU v Brnu za možnosti in potrebe izobraževanja v Sloveniji.
Abstract (in Czech)
Prezentace využití autoevaluace výuky a učení ve vzdělávání podle Rámcového vzdělávacího programu v České republice. Prostřednictvím zkušenostního učení budou diskutovány dílčí výsledky výzkumu implementace pedagogického konstruktivizmu do výuky v projektu Biologie pro život a zdraví na PdF MU v Brně ČR pro možnosti a potřeby vzdělávání ve Slovinsku.
Abstract (in English)
EU educational trends for the 21st century show that informative teaching is being replaced by productive-based (creative effort and practice), heuristic based (experimental) and regulative-based (use of digital and information technology) teaching. The programe Biology for Life and Health has been launched at the biological department of the Faculty of Education of Masaryk University, Brno, Czech Republic.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 18/8/2024 03:08