KRÁTKÁ, Jana, Patrik VACEK and Evžen ŘEHULKA. Health Education Through Those Others' Experience. In 2nd International Conference Character Development Through Service and Experiential Learning. 1. vyd. Singapore: National Institute of Education, 2009, 9 pp.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Health Education Through Those Others' Experience
Name in Czech Výchova ke zdraví prostřednictvím zkušeností druhých
Authors KRÁTKÁ, Jana, Patrik VACEK and Evžen ŘEHULKA.
Edition 1. vyd. Singapore, 2nd International Conference Character Development Through Service and Experiential Learning, 9 pp. 2009.
Publisher National Institute of Education
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Singapore
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Grey's Anatomy; zkušenostní učení; medilání výchova; identifikace s fikčními postavami
Keywords in English Grey's Anatomy; media education; experiential learning; identification with fictional characters
Tags experiential learning, Grey's Anatomy, identification with fictional characters, media education
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Jana Krátká, Ph.D., učo 42028. Changed: 4/5/2011 11:20.
Abstract
Today's US and Western Europe TV series and film features are getting inreasingly crammed with health-driven sub-plots and narratives. Such the programmes are usually easily accessible as they are well crafted and atractively labelled due to participation of well-known actors and thus they usually have a direct and profound educational effect while minimizing possible risks of viewer's rejection.Research belong project School and health 21.
Abstract (in Czech)
V současnosti se stále více setkáváme se zdravotními zápletkami v populárních filmech a seriálech západní produkce. Jejich specifikem je jednoznačná orientace na výchovu ke zdraví. Divák pak nabývá prostřednictvím těchto příběhů fikčních postav zkušenosti s tématem zdraví. Televizní zábavní pořad v sobě nese velký potenciál přenášet na diváky výchovná poselství, aniž by si uvědomili, že jsou formováni, a že se učí novým poznatkům, čímž lze předejít jejich případnému odmítnutí jakýchkoli edukačních vlivů. Výzkum je součástí projektu Škola a zdraví 21.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 21/7/2024 13:32