ŘEZÁČ, Martin. Kvantitativní charakteristiky modelu pozitivní response marketingové kampaně (Quantitative chracteristics of positive response model of marketing campaign). In Aktuálne marketingové trendy v teórii a praxi. 2008th ed. Žilina: EDIS - vydavateľstvo Žilinskej univerzity, 2008, p. 39-43. Aktuálne marketingové trendy v teórii a praxi. ISBN 978-80-8070-964-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kvantitativní charakteristiky modelu pozitivní response marketingové kampaně
Name (in English) Quantitative chracteristics of positive response model of marketing campaign
Authors ŘEZÁČ, Martin (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 2008. vyd. Žilina, Aktuálne marketingové trendy v teórii a praxi, p. 39-43, 5 pp. Aktuálne marketingové trendy v teórii a praxi, 2008.
Publisher EDIS - vydavateľstvo Žilinskej univerzity
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 10103 Statistics and probability
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14310/08:00035248
Organization unit Faculty of Science
ISBN 978-80-8070-964-8
Keywords (in Czech) giniho koeficient; Lift; skóre; Cílený marketing; K-S statistika
Keywords in English gini coefficient; Lift; Target marketing; K-S statistics; score
Tags gini coefficient, K-S statistics, Lift, score, Target marketing
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Martin Řezáč, Ph.D., učo 20411. Changed: 15/4/2009 17:07.
Abstract
Cílený marketing je jednou z cest jak v současné době odolat stále sílícímu konkurenčnímu tlaku. Pro optimální marketingovou strategii je třeba znát odhad pravděpodobnosti response každého osloveného klienta. Nezbytností je v tomto případě konstrukce modelu odhadujícího tuto pravděpodobnost. Metodologií konstrukce takového modelu existuje celá řada, stejně tak jako různých typů těchto modelů (logistická regrese, neuronové sítě, rozhodovací stromy). Ať je již použita jakákoliv metodoligie konstrukce modelu, vždy je třeba znát jeho kvalitu. Ta se dá výjádřit několika základními kvantitativními charakteristikami, jako je Giniho index, K-S statistika nebo Lift. Na základě těchto charakteristik lze vybrat optimální model a následně určit optimální marketingovou strategii.
Abstract (in English)
The target marketing is a way how to fight off still growing competition pressure at the present time. Concerning the optimal marketing strategy, it is necessary to know an estimate of probability of response for each client. It is the necessity to construct a model estimating this probability. There are many methodologies of construction of such model as well as many types of that models (logistic regression, neural networks, decision trees). No matter what methodology is used, always it is necessary to know the quality of given model. This is possible by expression of several basic quantitative characteristics like Gini index, K-S statistics or Lift. Following these characteristics it is possible to select an optimal model and to appoint the optimal marketing strategy.
PrintDisplayed: 30/7/2024 13:27