Detailed Information on Publication Record
2009
Teachers in the late stage of their career: on the methodology of the research and its first results
LAZAROVÁ, BohumíraBasic information
Original name
Teachers in the late stage of their career: on the methodology of the research and its first results
Name in Czech
učitelé v pozdní fázi kariéry: k metodologii a prvním výsledkům
Authors
LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Famagusta, Proceedings of International conference on educational science ICES 08, p. 1338-1343, 6 pp. 2009
Publisher
Eastern Mediterranean University
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14510/09:00029238
Organization unit
Faculty of Sports Studies
ISBN
978-975-8401-66-6
Keywords (in Czech)
kariéra učitele; profesionální rozvoj učitelů; starší učitelé
Keywords in English
teacher career; teachers professional development; teaching profession; elderly teachers
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 23/3/2009 11:24, doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.
V originále
The author focuses on the main risks involved in the process of ageing related to the specific characteristics of teaching profession. Theoretical fundings are suplemented with preliminary research results. The authors opens a discussion on several possibilities of motivating teachers towards the very end of their professional vareer by educational policies and mainly by school itself.
In Czech
Autorka zaměřuje pozornost k hlavním problémům spojeným s procesem stárnutí v profesi učitele. Teoretický rámec je doplněn o první výsledky výzkumu zaměřeného na psychologické, pedagogické a sociální aspekty učitelů v pozdní fázi kariéry. Autorka také otevírá diskusi o možnostech podpory a motivace starších učitelů a to jak ze strany školeké politiky, tak především ve strany škol samotných.
Links
GA406/08/0176, research and development project |
|