FRIEDMANN, Zdeněk and Bohumíra LAZAROVÁ. The role of basic school in vocational guidance for pupils: On the situation in the Czech republic. In Proceedings of International conference of educational science ICES 08. 1st ed. Famagusta: Eastern Mediterranean University, 2009, p. 804-809. ISBN 978-975-8401-66-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name The role of basic school in vocational guidance for pupils: On the situation in the Czech republic
Name in Czech Role základních škol v profesní orientaci žáků: k situaci v České republice
Authors FRIEDMANN, Zdeněk (203 Czech Republic, guarantor) and Bohumíra LAZAROVÁ (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Famagusta, Proceedings of International conference of educational science ICES 08, p. 804-809, 6 pp. 2009.
Publisher Eastern Mediterranean University
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00035253
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-975-8401-66-6
Keywords (in Czech) profesní orientace; české základní školy; kariérové poradenství; technické zaměření
Keywords in English vocational guidance; czech basic schools; career choice; technical aspirations
Tags career choice, czech basic schools, technical aspirations, Vocational guidance
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D., učo 2201. Changed: 23/3/2009 11:42.
Abstract
The authors present a research project which has been conducted at the Faculty of Education, Masaryk University.Its main aim is to identify the needs of schools and pupils with special educational needs, to promote the design of school curriculum with regard to childern with special educational needs (in the area of career guidance) and also particulary on the possibilities of encouragement of pupils technical and craft aspirations.
Abstract (in Czech)
Azorři prezentují výzkumný projekt realizovaný na Masarykově univerzitě, jehož hlavním cílem je identifikace potřeb škola a žáků se speciální vzdělávací potřebou. Záměrem projektu je také nabídnlout inspirace pro rozvoj školního kurikula (v otázce volby profesního zaměření) s ohledem na vzdělávací potřeby handicapovaných dětí a sledovat možnosti podpory žáků k technickým oborům a řemeslům.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 19/7/2024 17:51