HLOUŠKOVÁ, Lenka. Proměna kultury školy v pedagogických diskurzech. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita. 106 s. ISBN 978-80-210-4813-3. 2008.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Proměna kultury školy v pedagogických diskurzech
Název česky Proměna kultury školy v pedagogických diskurzech
Název anglicky A change of view of school culture in pedagogical discursi
Autoři HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, 106 s. 2008.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/08:00042443
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-210-4813-3
Klíčová slova česky kultura školy;diskurs;pedagogická terminologie; pedagogický výzkum; vzdělávací politika
Klíčová slova anglicky school culture;discurs;pedagogical terminology;educational research;educational policy
Štítky discurs, educational policy, educational research, pedagogical terminology, school culture
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D., učo 6906. Změněno: 29. 4. 2011 22:43.
Anotace
Kniha je vedena otázkou: co je kultura školy. Tento relativně nový a celkem frekventovaný pedagogický pojem je v práci nahlížen skrze čtyři pedagogické diskurzy: diskurz pedagogické terminologie, diskurz základního pedagogického výzkumu, diskurz aplikovaného pedagogického výzkumu a diskurz vzdělávací politiky. Je zajímavé, že každý z uvedených diskurzů přináší na uvedenou základní otázku trochu jinou odpověď, a tak v duchu Foucaultova předpokladu, že diskurzy rodí své objekty, lze říci, že pedagogické diskurzy utvořily kulturu školy jako novou manipulovatelnou empirickou skutečnost, která zasahuje do fungování našich škol.
Anotace anglicky
This book is lead by a question: what the school culture is. This relatively new and quite frequent pedagogical notion is viewed through the prism of four various pedagogical discursi in this work. We chose the discursi of pedagogical terminology, of basic and applied educational research and the one of educational policy for the purpose of this book. It is interesting that each of selected discursi brings a bit different answer to the basic question. In Foucaults supposition that discursi produce their objects, it is possible to state that pedagogical discursi created school culture as a new manipulable empiric reality which interferes in the operation of Czech schools.
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 10:32