TRNA, Josef and Eva TRNOVÁ. Motivování nadaných žáků přírodovědným experimentem v učebních úlohách. (Motivating of gifted students by science experiment in learning tasks.). In Výchova a nadání 2. Brno: MSD, 2008, p. 46-56. Výzkumné zprávy 3. ISBN 978-80-7392-055-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Motivování nadaných žáků přírodovědným experimentem v učebních úlohách.
Name (in English) Motivating of gifted students by science experiment in learning tasks.
Authors TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Brno, Výchova a nadání 2. p. 46-56, 11 pp. Výzkumné zprávy 3, 2008.
Publisher MSD
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00027882
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7392-055-5
Keywords (in Czech) motivavace; přírodovědný experiment; učební úloha
Keywords in English motivation; science experiment; learning task
Tags learning task, motivation, science experiment
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Changed: 27/2/2017 09:12.
Abstract
Kapitola prezentuje výsledky výzkumu motivační efektivity přírodovědného experimentu v přírodovědném vzdělávání a uvádí typologii učeních úloh založených na experimentu.
Abstract (in English)
The chapter presents research results of motivational efficiency of science experiment in science education and shows in typology of learning tasks based on experiment.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 11/5/2024 23:56