LUKAS, Josef and Jan ŠEREK. Předběžné výsledky standardizace dotazníku QTI (Questionnaire on Teacher Interaction) pro II. stupeň českých základních škol (Preliminary standardization of the Questionnaire on Teacher Interaction for older students of Czech elementary schools). In Sociálne procesy a osobnosť 2008. Zborník z konferencie. Bratislava: Ústav experimentálnej psychológie SAV, 2009, p. 786-797. ISBN 978-80-88910-26-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Předběžné výsledky standardizace dotazníku QTI (Questionnaire on Teacher Interaction) pro II. stupeň českých základních škol
Name (in English) Preliminary standardization of the Questionnaire on Teacher Interaction for older students of Czech elementary schools
Authors LUKAS, Josef and Jan ŠEREK.
Edition Bratislava, Sociálne procesy a osobnosť 2008. Zborník z konferencie, p. 786-797, 12 pp. 2009.
Publisher Ústav experimentálnej psychológie SAV
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Social Studies
ISBN 978-80-88910-26-8
Keywords in English učitel; interakční styl; standardizace; QTI; klima třídy
Tags interakční styl, klima třídy, QTI, standardizace, učitel
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Josef Lukas, Ph.D., učo 17887. Changed: 2/4/2009 12:37.
Abstract
Příspěvek je věnován procesu a výsledkům standardizace dotazníku QTI pro II. stupeň českých základních škol. Dotazník a jeho počítačová verze bude sloužit jako screeningová metoda pro zjišťování interakčního stylu učitelů základních škol. Získané výsledky mohou být podkladem pro práci s případnými nedostatky v oblasti interpersonálního chování učitele a tím mohou přispět i ke zlepšení komunikace a interakce učitel – žák. Stejně tak je dotazník možné využít jako součást diagnostiky klimatu třídy i povahy celkového sociálního prostředí školy.
PrintDisplayed: 25/4/2024 04:30