HORKÁ, Hana and Hana FILOVÁ. Daří se nám zkvalitňovat pregraduální přípravu učitelů 1. stupně základní školy na Pedagogické fakultě MU? (DO WE EXPERIENCE QUALITY INCREASE IN TEACHER TRAINING FOR PRIMARY SCHOOLS AT FACULTY OF EDUCATION MASARYK UNIVERSITY?). In Za kvalitou vzdělávání učitelů primární a preprimární pedagogiky. první. Olomouc: Votobia Olomouc, 2009, p. 68-74. ISBN 978-80-7220-315-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Daří se nám zkvalitňovat pregraduální přípravu učitelů 1. stupně základní školy na Pedagogické fakultě MU?
Name (in English) DO WE EXPERIENCE QUALITY INCREASE IN TEACHER TRAINING FOR PRIMARY SCHOOLS AT FACULTY OF EDUCATION MASARYK UNIVERSITY?
Authors HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Hana FILOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition první. Olomouc, Za kvalitou vzdělávání učitelů primární a preprimární pedagogiky, p. 68-74, 7 pp. 2009.
Publisher Votobia Olomouc
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00035318
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7220-315-4
Keywords (in Czech) Učitelství 1. stupně základní školy, studijní program, profesionální kompetence učitelů, učitelská profese, integrace pedagogické, psychologické a praktické pregraduální přípravy
Keywords in English Teacher training for primary schools; study programme; teachers professional competences; teachers profession; integration of educational; psychological and practice preparation.
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Changed: 25/8/2013 09:44.
Abstract
Ve stati jsme se pokusily nastínit naše zkušenosti se studijním programem Učitelství pro 1. stupně základní školy, který byl zaveden v roce 2002. Vycházíme při tom z konfrontace našich původních záměrů a cílů s realitou; informace jsme získaly výzkumem prostřednictvím ročníkové ankety se studenty posledního ročníku, kteří se ve strukturované reflexi vyjadřovali k vybraným tématům: Celková spokojenost s úrovní studia a rozvoj vztahu k profesi. Obsah jednotlivých disciplín ve studiu, jejich přínos, využitelnost, návaznosti. Integrace blízkých studijních disciplín, hlavně pedagogiky, psychologie a různých forem praxe. Kvalita výuky na pedagogické fakultě a úroveň odborných kompetencí VŠ učitelů. Kvalita praktické složky přípravy,výběr cvičných učitelů a fakultních škol.
Abstract (in English)
In the present paper we tried to outline our experience with Teacher Training For Primary Schools study programme in 2002. Our efforts are based on a confrontation of former intentions and goals with reality; the information were acquired through the research the final grade inquiry with students who expressed their opinions on selected topics in a form of structured reflexion: Overall satisfaction with the quality of a study and the development of correlation to a profession Curriculum content in every single discipline and its prospective benefits, further usability and sequences. Integration of closely related disciplines especially pedagogy, psychology and various forms of practice. Class quality being experienced throughout the whole cycle of study and lecturers expertise. Quality of practical preparation and its evaluation and selection of guiding teachers and faculty schools.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 3/6/2024 15:25