BLAHUTKOVÁ, Marie. Use of Psychomotor Exercises in Communication Development in Primary School Pupils. In Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. první. Brno: Paido, 2008, p. 36-43. ISBN 978-80-7315-167-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Use of Psychomotor Exercises in Communication Development in Primary School Pupils
Name in Czech Využití psychomotorických cvičení při rozvoji komunikace žáků základní školy
Authors BLAHUTKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor).
Edition první. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, p. 36-43, 8 pp. 2008.
Publisher Paido
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14510/08:00035338
Organization unit Faculty of Sports Studies
ISBN 978-80-7315-167-6
Keywords (in Czech) psychomotorika zážitková pedagogika prožitek zážitek komunikace
Keywords in English psychomotorics experience pedagogy experience momentary experience communication
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D., učo 614. Changed: 7/4/2009 16:10.
Abstract
The paper introduces the field of psychomotorics which arises from the theory of experience and affects our health, personality development, aesthetic perception, interpersonal relations, moral, spiritual area and communication development via motor activities. Via play activities with motivation features we may quickly recognize and influence several human characteristics not only in relation to communication. The theoretical analysis of this topic presents a phenomenon that can be widely used at school as well as in interpersonal communication.
Abstract (in Czech)
Příspěvek představuje psychomotoriku, která vychází z teorie prožitku a pomocí pohybových aktivit působí na naše zdraví, rozvoj osobnosti, vnímání estetična, na mezilidské vztahy, morálku, duchovno, ale i na rozvoj komunikace. Pomocí herních činností s motivačními prvky lze velmi rychle poznat a ovlivnit řadu lidských vlastností také ve vztahu ke komunikaci. Teoretická analýza problematiky představuje fenomén, kterým lze působit nejen ve škole, ale i ve všech dalších mezilidských činnostech.
PrintDisplayed: 27/4/2024 23:52