DONTCHEVA-NAVRÁTILOVÁ, Olga. Interaction in Academic discourse: Communicative strategies for the expression of stance. In Autorský záměr a jeho cesta k adresátovi. 1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostrave, Filozofická fakulta, 2008, s. 14-18. ISBN 978-80-7368-592-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Interaction in Academic discourse: Communicative strategies for the expression of stance
Název česky Interakce v akademickém diskurzu: Vyjadřování postoje
Autoři DONTCHEVA-NAVRÁTILOVÁ, Olga (100 Bulharsko, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Ostrava, Autorský záměr a jeho cesta k adresátovi, od s. 14-18, 5 s. 2008.
Nakladatel Ostravská univerzita v Ostrave, Filozofická fakulta
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00029251
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7368-592-8
Klíčová slova česky : interakce pisatel-čtenář - koherence - postoj autora - akademický diskurz - prostředky pro zeslabování a zesilování významu
Klíčová slova anglicky reader-writer interaction - coherence - stance - communicative strategies - academic discourse - hedges - boosters
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Mgr. Olga Dontcheva-Navrátilová, Ph.D., učo 5423. Změněno: 27. 12. 2010 20:49.
Anotace
In the last two decades academic discourse has come to be seen as a purposeful interaction between writers and readers in which the writers try to construct a credible representation of themselves and their research and to align themselves with the discourse community by evaluating their own work and views and the work and views of others. The study of stance in academic writing has concentrated primarily on showing differences in the preferences of academic communities by discipline. This paper seeks to examine differences in the expression of stance in academic English in the writing habits of novice Czech writers and expert native writers on the basis of an analysis of the use of certain hedges and boosters in published research articles and unpublished undergraduate and graduate dissertations.
Anotace česky
Během posledních dvou desetiletí je akademický diskurz již běžně vnímán jako cílevědomá interakce mezi autory a čtenáři. Autoři se v něm snaží vytvořit přesvědčivý obraz sebe sama a svého výzkumu a začlenit se do akademické komunity prostřednictvím vyjádření svého postoje k práci a k názorům jiných členů dané komunity. Zkoumání subjektivního postoje v akademických textech se obvykle zaměřuje na rozdíly mezi způsoby vyjadřování postoje, které jsou typické pro různé akademické disciplíny. Příspěvek zkoumá rozdíly ve vyjadřování postoje v akademické angličtině na základě analýzy některých prostředků oslabování (hedges) a zesilování významu (boosters), a to v publikovaných vědeckých článcích a v nepublikovaných diplomových a bakalářských pracích.
Návaznosti
GA405/08/0866, projekt VaVNázev: Koherence a koheze v anglickém diskurzu
Investor: Grantová agentura ČR, Koherence a koheze v anglickém diskurzu
VytisknoutZobrazeno: 22. 5. 2024 06:26