Detailed Information on Publication Record
2009
Recepce lyrické poezie žáky primární školy
ZÍTKOVÁ, JitkaBasic information
Original name
Recepce lyrické poezie žáky primární školy
Name (in English)
The reception of lyrical poetry by primary school pupils
Authors
ZÍTKOVÁ, Jitka (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Olomouc, Tradiční a netradiční metody a formy práce ve výuce českého jazyka na základní škole /CD/ p. 392-400, 9 pp. 2009
Publisher
Vydavatelství Univerzity Palackého
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00035367
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-244-2240-4
Keywords (in Czech)
lyrický text, výzkum recepce, komunikace, dyslexie, mimiřádné nadání, čtenářství, prožitek textu, porozumění obraznosti, metafora
Keywords in English
lyrical text; reception research; communication; dyslexia; exceptional talent; reading books; experience of text; understanding of symbolic character; metaphor
Tags
Změněno: 5/3/2010 12:21, Mgr. Jitka Zítková, Ph.D.
V originále
Příspěvek představuje některé dílčí výsledky výzkumu recepce lyrických textů prepubescentními čtenáři. Zaměřuje se na dvě hlediska ovlivňující recepci: specifické dispozice žáků a jejich čtenářství. Sleduje způsob a úroveň jejich prožitku a vnímání obraznosti u dvou lyrických básní. Výsledky ukazují, že pro komunikaci s lyrickým textem mají nejlepší výchozí pozici žáci výborní, žáci s horším prospěchem a žáci se specifickou poruchou učení ale vykazují výsledky srovnatelné. Odchylky v odpovědích mezi jednotlivými čtenářskými skupinami poukázaly také na souvislost mezi individuálním čtenářstvím a schopností porozumění básnické obraznosti.
In English
The article presents some partial results of the research intent on the reception of lyrical texts. It focuses on primary school pupils and on the two standpoints which influenced the reception: special dispositions and reading books. It notes the way and the level of subjective experience and understanding of symbolic character of two lyrical poems.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|