D 2009

Recepce lyrické poezie žáky primární školy

ZÍTKOVÁ, Jitka

Basic information

Original name

Recepce lyrické poezie žáky primární školy

Name (in English)

The reception of lyrical poetry by primary school pupils

Authors

ZÍTKOVÁ, Jitka (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Olomouc, Tradiční a netradiční metody a formy práce ve výuce českého jazyka na základní škole /CD/ p. 392-400, 9 pp. 2009

Publisher

Vydavatelství Univerzity Palackého

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00035367

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-244-2240-4

Keywords (in Czech)

lyrický text, výzkum recepce, komunikace, dyslexie, mimiřádné nadání, čtenářství, prožitek textu, porozumění obraznosti, metafora

Keywords in English

lyrical text; reception research; communication; dyslexia; exceptional talent; reading books; experience of text; understanding of symbolic character; metaphor
Změněno: 5/3/2010 12:21, Mgr. Jitka Zítková, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek představuje některé dílčí výsledky výzkumu recepce lyrických textů prepubescentními čtenáři. Zaměřuje se na dvě hlediska ovlivňující recepci: specifické dispozice žáků a jejich čtenářství. Sleduje způsob a úroveň jejich prožitku a vnímání obraznosti u dvou lyrických básní. Výsledky ukazují, že pro komunikaci s lyrickým textem mají nejlepší výchozí pozici žáci výborní, žáci s horším prospěchem a žáci se specifickou poruchou učení ale vykazují výsledky srovnatelné. Odchylky v odpovědích mezi jednotlivými čtenářskými skupinami poukázaly také na souvislost mezi individuálním čtenářstvím a schopností porozumění básnické obraznosti.

In English

The article presents some partial results of the research intent on the reception of lyrical texts. It focuses on primary school pupils and on the two standpoints which influenced the reception: special dispositions and reading books. It notes the way and the level of subjective experience and understanding of symbolic character of two lyrical poems.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education