ZÍTKOVÁ, Jitka. Recepce lyrické poezie žáky primární školy. In Tradiční a netradiční metody a formy práce ve výuce českého jazyka na základní škole /CD/. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého. s. 392-400. ISBN 978-80-244-2240-4. 2009.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Recepce lyrické poezie žáky primární školy
Název anglicky The reception of lyrical poetry by primary school pupils
Autoři ZÍTKOVÁ, Jitka (203 Česká republika, garant).
Vydání Olomouc, Tradiční a netradiční metody a formy práce ve výuce českého jazyka na základní škole /CD/ od s. 392-400, 9 s. 2009.
Nakladatel Vydavatelství Univerzity Palackého
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00035367
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-244-2240-4
Klíčová slova česky lyrický text, výzkum recepce, komunikace, dyslexie, mimiřádné nadání, čtenářství, prožitek textu, porozumění obraznosti, metafora
Klíčová slova anglicky lyrical text; reception research; communication; dyslexia; exceptional talent; reading books; experience of text; understanding of symbolic character; metaphor
Štítky communication, dyslexia, exceptional talent, experience of text, lyrical text, Metaphor, reading books, reception research, understanding of symbolic character
Změnil Změnila: Mgr. Jitka Zítková, Ph.D., učo 789. Změněno: 5. 3. 2010 12:21.
Anotace
Příspěvek představuje některé dílčí výsledky výzkumu recepce lyrických textů prepubescentními čtenáři. Zaměřuje se na dvě hlediska ovlivňující recepci: specifické dispozice žáků a jejich čtenářství. Sleduje způsob a úroveň jejich prožitku a vnímání obraznosti u dvou lyrických básní. Výsledky ukazují, že pro komunikaci s lyrickým textem mají nejlepší výchozí pozici žáci výborní, žáci s horším prospěchem a žáci se specifickou poruchou učení ale vykazují výsledky srovnatelné. Odchylky v odpovědích mezi jednotlivými čtenářskými skupinami poukázaly také na souvislost mezi individuálním čtenářstvím a schopností porozumění básnické obraznosti.
Anotace anglicky
The article presents some partial results of the research intent on the reception of lyrical texts. It focuses on primary school pupils and on the two standpoints which influenced the reception: special dispositions and reading books. It notes the way and the level of subjective experience and understanding of symbolic character of two lyrical poems.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 10:05