Detailed Information on Publication Record
2009
Qualität des fremdsprachlichen Unterrichts: ein facettenreicher Begriff.
JANÍKOVÁ, VěraBasic information
Original name
Qualität des fremdsprachlichen Unterrichts: ein facettenreicher Begriff.
Name in Czech
Kvalita cizojazyčné výuky: mnohoznačný pojem.
Name (in English)
Quality of Foreign Language Teaching: A Manifold Concept.
Authors
JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Praha, Dosahování a hodnocení kvality ve výuce cizích jazyků. 14 pp. 2009
Publisher
Metropolitní univerzita
Other information
Language
German
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00035386
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-86855-45-5
Keywords (in Czech)
výuka cizích jazyků; kvalita; metody; principy; učitelské kompetence
Keywords in English
foreign language teaching; quality; methods; principles; competences of teacher
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 3/6/2009 20:35, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
V originále
Es ist heutzutage unumstritten, dass im multikulturellen Raum Europas die sprachlichen Kenntnisse eine entscheidende Rolle spielen. In diesem Zusammenhang wird gerade die Frage nach der Qualität des Fremdsprachenunterrichts intensiv diskutiert. Da aber der Prozess des Fremdsprachenlehrens und -lernens durch seine Mehrdimensionalität gekennzeichnet wird, weist auch seine Qualität mehrere Facetten auf, die in einem kurzen Statement thematisiert werden.
In Czech
V současné multikulturní Evropě jsou znalosti cizích jazyků nepostradatelné. I v této souvislosti je pozornost stále více věnována kvalitě jazykové výuky. Příspěvek poukazuje na vícedimenzionalitu pojmu kvalita učení a vyučování cizího jazyka a jeho vybrané aspekty blíže charakterizuje.
In English
Nowadays, it is undisputable that language knowledge plays a crucial role in the multicultural Europe. Regarding this matter, the issue of quality in foreign language teaching is being debated on intensely. The process of learning foreign languages, however, is specific for its multidimensionality, and therefore, also the quality of it shows various facets which are discussed in the present paper.