Detailed Information on Publication Record
2009
Kooperace knihovnických a speciálně pedagogických metod při budování knihoven pro zrakově postižené
STODOLA, JiříBasic information
Original name
Kooperace knihovnických a speciálně pedagogických metod při budování knihoven pro zrakově postižené
Name (in English)
A cooperation beetween librarianship and special pedagogy in building of libraries for visually impaired users
Authors
STODOLA, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Olomouc, Sborník příspěvků a anotací přednášek X. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami : Olomouc, 4. a 5. března 2009, p. 1-8, 8 pp. 2009
Publisher
Univerzita Palackého v Olomouci
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
Documentation, librarianship, work with information
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code
RIV/00216224:14330/09:00029259
Organization unit
Faculty of Informatics
ISBN
978-80-244-2492-7
Keywords in English
information science; library science; librarianship; pedagogy; special pedagogy; methodology; universities; students with disabilities
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 28/1/2013 13:25, PhDr. Jiří Stodola, PhD.
V originále
Vzdělávací systém pro osoby se specifickými potřebami se neobejde bez budování speciálních knihoven určených zejména zrakově postiženým. Na tomto poli se setkává speciální pedagogika s knihovnictvím a je velmi žádoucí, aby metody užívané v obou oborech vstoupily do vzájemné spolupráce. Současná situace je taková, že knihovny pro zrakově postižené vznikají především spíše jako vedlejší produkt práce speciálních pedagogů za minimální účasti profesionálních knihovníků. Přitom ideální stav by měl být spíše opačný: knihovny by měly být vytvářeny prostřednictvím knihovnické metodologie, tedy profesionálními knihovníky, speciální pedagogové by měli dodávat spíše poznatky, které by knihovnická metodologie měla reflektovat a absorbovat. Snaha o navazování a prohlubování kontaktů mezi speciální pedagogikou a knihovnictvím je velká výzva pro budoucnost. Jedině díky spolupráci těchto dvou oborů je možné dosáhnout efektivního zprostředkování informací osobám se specifickými potřebami.
In English
The article deals with the relationship between methods of information science and special pedagogy in building of libraries for visually impaired users.
Links
GA406/09/0374, research and development project |
|