Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{829337, author = {Janíková, Věra}, booktitle = {Škola v proměnách (Učitel – žák – učivo)}, keywords = {Foreign language teacher; professional; university teacher training; psychology; autonomy; education;FLT methodology.}, language = {cze}, title = {Didaktika cizích jazyků a profesionalizace učitele}, year = {2009} }
TY - CONF ID - 829337 AU - Janíková, Věra PY - 2009 TI - Didaktika cizích jazyků a profesionalizace učitele KW - Foreign language teacher KW - professional KW - university teacher training KW - psychology KW - autonomy KW - education;FLT methodology. N2 - Současné snahy o výraznější profesionalizaci učitelské profese se vyznačují tím, že se odklání od zjednodušeného pojetí role učitele jako zprostředkovatele poznatků žákům, přičemž pojem profesionalita učitele je chápán v jeho nejširším významu, jež vnímá učitele jako odborníka, který usnadňuje procesy učení a vytváří příznivé podmínky a podnětné příležitosti k všestrannému rozvoji každého žáka. Toto chápání znamená zvýšené nároky na vysokoškolskou přípravu budoucích učitelů, která poskytuje poznatkovou bázi učitelství i profesně specifické vědění tak, aby si student mohl aktivně konstruovat a osvojovat učitelskou profesi. Vedle pedagogické psychologie a obecné didaktiky v tomto procesu sehrávají významnou roli oborové didaktiky. O tom, jaké jsou jejich možnosti i případná omezení, se pokusíme zamyslet na příkladu didaktiky cizích jazyků. ER -
JANÍKOVÁ, Věra. Didaktika cizích jazyků a profesionalizace učitele. In \textit{Škola v proměnách (Učitel – žák – učivo)}. 2009.
|