HORKÁ, Hana. Environmentální přístup k přípravnému vzdělávání učitelů (The Environmental Approach in the Teacher Training). In Vývoj, proměny a možnosti primárního vzdělávání. první. Hradec Králové: GAUDEAMUS, Univerzita Hradec Králové, 2009, p. 12-19. ISBN 978-80-7041-707-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Environmentální přístup k přípravnému vzdělávání učitelů
Name in Czech Environmentální přístup k přípravnému vzdělávání učitelů
Name (in English) The Environmental Approach in the Teacher Training
Authors HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition první. Hradec Králové, Vývoj, proměny a možnosti primárního vzdělávání, p. 12-19, 8 pp. 2009.
Publisher GAUDEAMUS, Univerzita Hradec Králové
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00035431
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7041-707-2
Keywords (in Czech) ekologická / environmentální výchova (EV); udržitelný rozvoj; environmentální kompetence; učitelské vzdělávání; environmentální přístup;
Keywords in English ecological/environmental education; sustanaible development; ecological literacy; environmental approach; environmental competence
Tags ecological literacy, ecological/environmental education, ecopedagogical competence, environmental approach, environmental competence, sustanaible development
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Changed: 25/8/2013 09:48.
Abstract
Autorka charakterizuje environmentální přístup a na základě nových kulturních obsahových principů, cílových kompetencí a oblastí a výsledků výzkumů sleduje obsahové zaměření přípravy v rovině kognitivní, kognitivně afektivní a kognitivně motorické. Konkretizuje multidisciplinární a komplexní charakter environmentální přípravy učitelů jako průřezového tématu v profesní přípravě.
Abstract (in English)
The author starting point is characterisation of environmental approach by virtue of the results of the research in education which serves as a basis for content evaluation in teacher training. She points out the significance of ecopedagogical competence for establishment and development of ecological literacy. The author is grounded on the proposal of standard undergraduate ecological/environmental teacher training.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 9/7/2024 05:31