Detailed Information on Publication Record
2009
Environmentální přístup k přípravnému vzdělávání učitelů
HORKÁ, HanaBasic information
Original name
Environmentální přístup k přípravnému vzdělávání učitelů
Name in Czech
Environmentální přístup k přípravnému vzdělávání učitelů
Name (in English)
The Environmental Approach in the Teacher Training
Authors
HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
první. Hradec Králové, Vývoj, proměny a možnosti primárního vzdělávání, p. 12-19, 8 pp. 2009
Publisher
GAUDEAMUS, Univerzita Hradec Králové
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00035431
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7041-707-2
Keywords (in Czech)
ekologická / environmentální výchova (EV); udržitelný rozvoj; environmentální kompetence; učitelské vzdělávání; environmentální přístup;
Keywords in English
ecological/environmental education; sustanaible development; ecological literacy; environmental approach; environmental competence
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 25/8/2013 09:48, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
Autorka charakterizuje environmentální přístup a na základě nových kulturních obsahových principů, cílových kompetencí a oblastí a výsledků výzkumů sleduje obsahové zaměření přípravy v rovině kognitivní, kognitivně afektivní a kognitivně motorické. Konkretizuje multidisciplinární a komplexní charakter environmentální přípravy učitelů jako průřezového tématu v profesní přípravě.
In English
The author starting point is characterisation of environmental approach by virtue of the results of the research in education which serves as a basis for content evaluation in teacher training. She points out the significance of ecopedagogical competence for establishment and development of ecological literacy. The author is grounded on the proposal of standard undergraduate ecological/environmental teacher training.
Links
MSM0021622421, plan (intention) |
|