BRANDEJS, Michal, Jitka BRANDEJSOVÁ, Miroslava MISÁKOVÁ, Jan KASPRZAK, Daniel KEDER and Ľuboš LUNTER. Inteligentní Dril: studenti méně opakují a více si pamatují (Spaced-repetition algorithm in university context: drilling less but remembering more). In 7. ročník konference Alternativní metody výuky 2009. 1st ed. Hradec Králové: GAUDEAMUS, 2009, 6 pp. ISBN 978-80-7041-515-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Inteligentní Dril: studenti méně opakují a více si pamatují
Name (in English) Spaced-repetition algorithm in university context: drilling less but remembering more
Authors BRANDEJS, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jitka BRANDEJSOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Miroslava MISÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jan KASPRZAK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Daniel KEDER (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Ľuboš LUNTER (703 Slovakia, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Hradec Králové, 7. ročník konference Alternativní metody výuky 2009, 6 pp. 2009.
Publisher GAUDEAMUS
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14330/09:00035436
Organization unit Faculty of Informatics
ISBN 978-80-7041-515-3
Keywords (in Czech) dril;učení s prodlevami;křivky zapomínání
Keywords in English drill;spaced repetition;forgetting curves
Tags dril, drill, forgetting curves, IS, spaced repetition
Changed by Changed by: RNDr. Miroslava Misáková, učo 2660. Changed: 2/11/2011 15:54.
Abstract
V Informačním systému Masarykovy univerzity (IS MU) mají učitelé k dispozici e-learningovou podporu už od roku 2004. Kromě interaktivních osnov, studijních materiálů, odevzdáváren, diskusních fór a dalších objektů mohou vytvářet přímo v systému interaktivní testy (Odpovědníky) a zpřístupňovat je studentům v různých režimech - od dobrovolného procvičování až po testy určené k ostrému zkoušení u PC. Novinkou je nástroj pro efektivní zapamatování velkého množství slovíček nebo pojmů - Dril.
Abstract (in English)
Information System of Masaryk University has been assisting teachers with its e-learning tools since 2004. Apart from using the applications such as Interactive Syllabi, Teaching Materials, Homework Vaults, Discussion Groups and other utilities, the teachers can create their own interactive material (ROPOT applications) and make it accessible to their students in various forms ranging from plain exercises to PC-based tests. The application called Drill, a comparatively novel tool, helps the students to learn large amounts of vocabulary items.
Links
LA09016, research and development projectName: Účast ČR v European Research Consortium for Informatics and Mathematics (ERCIM) (Acronym: ERCIM)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Czech Republic membership in the European Research Consortium for Informatics and Mathematics
PrintDisplayed: 4/9/2024 00:26