Detailed Information on Publication Record
2009
Inteligentní Dril: studenti méně opakují a více si pamatují
BRANDEJS, Michal, Jitka BRANDEJSOVÁ, Miroslava MISÁKOVÁ, Jan KASPRZAK, Daniel KEDER et. al.Basic information
Original name
Inteligentní Dril: studenti méně opakují a více si pamatují
Name (in English)
Spaced-repetition algorithm in university context: drilling less but remembering more
Authors
BRANDEJS, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jitka BRANDEJSOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Miroslava MISÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jan KASPRZAK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Daniel KEDER (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Ľuboš LUNTER (703 Slovakia, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Hradec Králové, 7. ročník konference Alternativní metody výuky 2009, 6 pp. 2009
Publisher
GAUDEAMUS
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14330/09:00035436
Organization unit
Faculty of Informatics
ISBN
978-80-7041-515-3
Keywords (in Czech)
dril;učení s prodlevami;křivky zapomínání
Keywords in English
drill;spaced repetition;forgetting curves
Tags
Změněno: 2/11/2011 15:54, RNDr. Miroslava Misáková
V originále
V Informačním systému Masarykovy univerzity (IS MU) mají učitelé k dispozici e-learningovou podporu už od roku 2004. Kromě interaktivních osnov, studijních materiálů, odevzdáváren, diskusních fór a dalších objektů mohou vytvářet přímo v systému interaktivní testy (Odpovědníky) a zpřístupňovat je studentům v různých režimech - od dobrovolného procvičování až po testy určené k ostrému zkoušení u PC. Novinkou je nástroj pro efektivní zapamatování velkého množství slovíček nebo pojmů - Dril.
In English
Information System of Masaryk University has been assisting teachers with its e-learning tools since 2004. Apart from using the applications such as Interactive Syllabi, Teaching Materials, Homework Vaults, Discussion Groups and other utilities, the teachers can create their own interactive material (ROPOT applications) and make it accessible to their students in various forms ranging from plain exercises to PC-based tests. The application called Drill, a comparatively novel tool, helps the students to learn large amounts of vocabulary items.
Links
LA09016, research and development project |
|