D 2008

Flexibilní jazyková výuka: případová studie využití multimédií na CJV MU

ŠTĚPÁNEK, Libor

Basic information

Original name

Flexibilní jazyková výuka: případová studie využití multimédií na CJV MU

Name (in English)

Flexible Language Learning: A Case Study of the Multimedia Use at Masaryk University Language Education Centre

Edition

Nitra, Multimedia in Foreign Language Teaching IV, p. 109-115, 7 pp. 2008

Publisher

Slovenská polnohospodárska univerzita v Nitre

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

60200 6.2 Languages and Literature

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Language Centre

ISBN

978-80-552-0001-9

Keywords (in Czech)

multimédia, flexibilní učení, synchronní a asynchronní aktivity

Keywords in English

multimedia, flexible learning, synchronous and asynchronous activities

Tags

Reviewed
Změněno: 3/5/2009 16:13, PhDr. Mgr. Libor Štěpánek, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek představuje analýzu čtyř multimediálních kurzů anglického jazyka pro akademické účely CJV MU založených na teoretických principech směřujících k flexibilnímu učení a u-learningu. Regulérní, experimentální i projektové modely využívají různorodé kombinace synchronních a asynchronních aktivit k co nejefektivnější výuce jazyka. Společným rysem všech kurzů je důraz kladený na flexibilitu, všestrannost využití multimédií a co možná maximálně individuální přístup k učení.

In English

The paper presents an analysis of four multimedia courses of English for Academic Purposes offered by Masaryk University Language Education Centre that are based on principles leading to flexible learning and u-learning. Regular, experimental and project courses use various combinations of synchronous and asynchronous activities with the aim to achieve the most effective language learning. The common feature of all the courses is the importance of flexibility, complex use of multimedia and a maximally individual approach to the language learning.