Detailed Information on Publication Record
2008
Flexibilní jazyková výuka: případová studie využití multimédií na CJV MU
ŠTĚPÁNEK, LiborBasic information
Original name
Flexibilní jazyková výuka: případová studie využití multimédií na CJV MU
Name (in English)
Flexible Language Learning: A Case Study of the Multimedia Use at Masaryk University Language Education Centre
Authors
Edition
Nitra, Multimedia in Foreign Language Teaching IV, p. 109-115, 7 pp. 2008
Publisher
Slovenská polnohospodárska univerzita v Nitre
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Language Centre
ISBN
978-80-552-0001-9
Keywords (in Czech)
multimédia, flexibilní učení, synchronní a asynchronní aktivity
Keywords in English
multimedia, flexible learning, synchronous and asynchronous activities
Tags
Reviewed
Změněno: 3/5/2009 16:13, PhDr. Mgr. Libor Štěpánek, Ph.D.
V originále
Příspěvek představuje analýzu čtyř multimediálních kurzů anglického jazyka pro akademické účely CJV MU založených na teoretických principech směřujících k flexibilnímu učení a u-learningu. Regulérní, experimentální i projektové modely využívají různorodé kombinace synchronních a asynchronních aktivit k co nejefektivnější výuce jazyka. Společným rysem všech kurzů je důraz kladený na flexibilitu, všestrannost využití multimédií a co možná maximálně individuální přístup k učení.
In English
The paper presents an analysis of four multimedia courses of English for Academic Purposes offered by Masaryk University Language Education Centre that are based on principles leading to flexible learning and u-learning. Regular, experimental and project courses use various combinations of synchronous and asynchronous activities with the aim to achieve the most effective language learning. The common feature of all the courses is the importance of flexibility, complex use of multimedia and a maximally individual approach to the language learning.