ŠTĚPÁNEK, Libor. Flexibilní jazyková výuka: případová studie využití multimédií na CJV MU (Flexible Language Learning: A Case Study of the Multimedia Use at Masaryk University Language Education Centre). In Multimedia in Foreign Language Teaching IV. Nitra: Slovenská polnohospodárska univerzita v Nitre, 2008, p. 109-115. ISBN 978-80-552-0001-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Flexibilní jazyková výuka: případová studie využití multimédií na CJV MU
Name (in English) Flexible Language Learning: A Case Study of the Multimedia Use at Masaryk University Language Education Centre
Authors ŠTĚPÁNEK, Libor.
Edition Nitra, Multimedia in Foreign Language Teaching IV, p. 109-115, 7 pp. 2008.
Publisher Slovenská polnohospodárska univerzita v Nitre
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Language Centre
ISBN 978-80-552-0001-9
Keywords (in Czech) multimédia, flexibilní učení, synchronní a asynchronní aktivity
Keywords in English multimedia, flexible learning, synchronous and asynchronous activities
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Libor Štěpánek, Ph.D., učo 18364. Changed: 3/5/2009 16:13.
Abstract
Příspěvek představuje analýzu čtyř multimediálních kurzů anglického jazyka pro akademické účely CJV MU založených na teoretických principech směřujících k flexibilnímu učení a u-learningu. Regulérní, experimentální i projektové modely využívají různorodé kombinace synchronních a asynchronních aktivit k co nejefektivnější výuce jazyka. Společným rysem všech kurzů je důraz kladený na flexibilitu, všestrannost využití multimédií a co možná maximálně individuální přístup k učení.
Abstract (in English)
The paper presents an analysis of four multimedia courses of English for Academic Purposes offered by Masaryk University Language Education Centre that are based on principles leading to flexible learning and u-learning. Regular, experimental and project courses use various combinations of synchronous and asynchronous activities with the aim to achieve the most effective language learning. The common feature of all the courses is the importance of flexibility, complex use of multimedia and a maximally individual approach to the language learning.
PrintDisplayed: 7/6/2024 20:55