JANÍKOVÁ, Věra. Individualisierung und Lernerorientierung im Fremdsprachenerwerbsprozess bei lernschwachen Schülern. Beiträge zu Sprache und Sprachen 7. Helsinky: Helsinki University Press, 2009, roč. 7, č. 7, s. 425-442. ISSN 1796-0150. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Individualisierung und Lernerorientierung im Fremdsprachenerwerbsprozess bei lernschwachen Schülern. |
Název česky | Na žáka orientovaný proces osvojování cizího jazyka u žáků s poruchami učení. |
Název anglicky | Individualization and learner orientation in foreign language acquisition process in pupils with learning disability. |
Autoři | JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant). |
Vydání | Beiträge zu Sprache und Sprachen 7. Helsinky, Helsinki University Press, 2009, 1796-0150. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | němčina |
Typ výsledku | Článek v odborném periodiku |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Finsko |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14410/09:00035476 |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | učení a vyučování cizího jazyka; poruchy učení; výzkum; případová studie |
Klíčová slova anglicky | foreign language learning and teaching; disability; research; case study |
Štítky | case study, disability, research |
Příznaky | Recenzováno |
Změnil | Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 4. 5. 2009 20:42. |
Anotace |
---|
Der Erwerb von Fremdsprachen bereitet vielen Menschen manche Schwierigkeiten, insbesondere den Lernenden, die unter verschiedenen Lernschwächen leiden. Da Sprachkenntnisse heutzutage einen hohen Stellenwert einnehmen, sollte der schulische Fremdsprachenunterricht bei Schülern mit Lernbesonderheiten eine größere Aufmerksamkeit widmen. Im Beitrag wird diese Problematik aus pädagogischer und lernpsychologischer Sicht kurz erörtet und eine empirische Fallstudie präsentiert. |
Anotace česky |
---|
Osvojování cizího jazyka je pro mnohé učící se obtížnou záležitostí, zvláště pak pro žáky s vývojovými poruchami učení. Znalosti cizího jazyka nabývají v současnosti pro každého jedince na významu v souvislosti s jeho uplatněním se ve společnosti a cizojazyčná výuka musí těmto žákům poskytnout co nejúčinnější pomoc. V příspěvku jsou prezentována vybraná teoretická východiska z hlediska pedagogiky a psychologie učení a představena případová studie. |
Anotace anglicky |
---|
At present, the knowledge of foreign languages is of great significance. Frequently, slow learners cannot achieve their language competence without a special support. It is essential to keep the teaching staff informed both from the viewpoint of special needs education and of foreign language methodology so that they are able to provide the pupols appropriate auxiliary material, proficient advice and sensitive approach. The learning achievement can be dependant on the choice of a suitable meditatin method which considers the learner type and is based upon the individual abilities and strong points of the learner. |
Návaznosti | |
---|---|
MSM0021622443, záměr | Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |