J 2009

Individualisierung und Lernerorientierung im Fremdsprachenerwerbsprozess bei lernschwachen Schülern.

JANÍKOVÁ, Věra

Basic information

Original name

Individualisierung und Lernerorientierung im Fremdsprachenerwerbsprozess bei lernschwachen Schülern.

Name in Czech

Na žáka orientovaný proces osvojování cizího jazyka u žáků s poruchami učení.

Name (in English)

Individualization and learner orientation in foreign language acquisition process in pupils with learning disability.

Authors

JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Beiträge zu Sprache und Sprachen 7. Helsinky, Helsinki University Press, 2009, 1796-0150

Other information

Language

German

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Finland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00035476

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

učení a vyučování cizího jazyka; poruchy učení; výzkum; případová studie

Keywords in English

foreign language learning and teaching; disability; research; case study

Tags

case study, disability, research

Tags

Reviewed
Změněno: 4/5/2009 20:42, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Abstract

ORIG CZ EN

V originále

Der Erwerb von Fremdsprachen bereitet vielen Menschen manche Schwierigkeiten, insbesondere den Lernenden, die unter verschiedenen Lernschwächen leiden. Da Sprachkenntnisse heutzutage einen hohen Stellenwert einnehmen, sollte der schulische Fremdsprachenunterricht bei Schülern mit Lernbesonderheiten eine größere Aufmerksamkeit widmen. Im Beitrag wird diese Problematik aus pädagogischer und lernpsychologischer Sicht kurz erörtet und eine empirische Fallstudie präsentiert.

In Czech

Osvojování cizího jazyka je pro mnohé učící se obtížnou záležitostí, zvláště pak pro žáky s vývojovými poruchami učení. Znalosti cizího jazyka nabývají v současnosti pro každého jedince na významu v souvislosti s jeho uplatněním se ve společnosti a cizojazyčná výuka musí těmto žákům poskytnout co nejúčinnější pomoc. V příspěvku jsou prezentována vybraná teoretická východiska z hlediska pedagogiky a psychologie učení a představena případová studie.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
Displayed: 11/11/2024 03:25