Detailed Information on Publication Record
2009
Individualisierung und Lernerorientierung im Fremdsprachenerwerbsprozess bei lernschwachen Schülern.
JANÍKOVÁ, VěraBasic information
Original name
Individualisierung und Lernerorientierung im Fremdsprachenerwerbsprozess bei lernschwachen Schülern.
Name in Czech
Na žáka orientovaný proces osvojování cizího jazyka u žáků s poruchami učení.
Name (in English)
Individualization and learner orientation in foreign language acquisition process in pupils with learning disability.
Authors
JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Beiträge zu Sprache und Sprachen 7. Helsinky, Helsinki University Press, 2009, 1796-0150
Other information
Language
German
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Finland
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00035476
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
učení a vyučování cizího jazyka; poruchy učení; výzkum; případová studie
Keywords in English
foreign language learning and teaching; disability; research; case study
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 4/5/2009 20:42, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
V originále
Der Erwerb von Fremdsprachen bereitet vielen Menschen manche Schwierigkeiten, insbesondere den Lernenden, die unter verschiedenen Lernschwächen leiden. Da Sprachkenntnisse heutzutage einen hohen Stellenwert einnehmen, sollte der schulische Fremdsprachenunterricht bei Schülern mit Lernbesonderheiten eine größere Aufmerksamkeit widmen. Im Beitrag wird diese Problematik aus pädagogischer und lernpsychologischer Sicht kurz erörtet und eine empirische Fallstudie präsentiert.
In Czech
Osvojování cizího jazyka je pro mnohé učící se obtížnou záležitostí, zvláště pak pro žáky s vývojovými poruchami učení. Znalosti cizího jazyka nabývají v současnosti pro každého jedince na významu v souvislosti s jeho uplatněním se ve společnosti a cizojazyčná výuka musí těmto žákům poskytnout co nejúčinnější pomoc. V příspěvku jsou prezentována vybraná teoretická východiska z hlediska pedagogiky a psychologie učení a představena případová studie.
In English
At present, the knowledge of foreign languages is of great significance. Frequently, slow learners cannot achieve their language competence without a special support. It is essential to keep the teaching staff informed both from the viewpoint of special needs education and of foreign language methodology so that they are able to provide the pupols appropriate auxiliary material, proficient advice and sensitive approach. The learning achievement can be dependant on the choice of a suitable meditatin method which considers the learner type and is based upon the individual abilities and strong points of the learner.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|