JANÍKOVÁ, Věra. Individualisierung und Lernerorientierung im Fremdsprachenerwerbsprozess bei lernschwachen Schülern. (Individualization and learner orientation in foreign language acquisition process in pupils with learning disability.). Beiträge zu Sprache und Sprachen 7. Helsinky: Helsinki University Press, 2009, vol. 7, No 7, p. 425-442. ISSN 1796-0150.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Individualisierung und Lernerorientierung im Fremdsprachenerwerbsprozess bei lernschwachen Schülern.
Name in Czech Na žáka orientovaný proces osvojování cizího jazyka u žáků s poruchami učení.
Name (in English) Individualization and learner orientation in foreign language acquisition process in pupils with learning disability.
Authors JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Beiträge zu Sprache und Sprachen 7. Helsinky, Helsinki University Press, 2009, 1796-0150.
Other information
Original language German
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Finland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00035476
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) učení a vyučování cizího jazyka; poruchy učení; výzkum; případová studie
Keywords in English foreign language learning and teaching; disability; research; case study
Tags case study, disability, research
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 4/5/2009 20:42.
Abstract
Der Erwerb von Fremdsprachen bereitet vielen Menschen manche Schwierigkeiten, insbesondere den Lernenden, die unter verschiedenen Lernschwächen leiden. Da Sprachkenntnisse heutzutage einen hohen Stellenwert einnehmen, sollte der schulische Fremdsprachenunterricht bei Schülern mit Lernbesonderheiten eine größere Aufmerksamkeit widmen. Im Beitrag wird diese Problematik aus pädagogischer und lernpsychologischer Sicht kurz erörtet und eine empirische Fallstudie präsentiert.
Abstract (in Czech)
Osvojování cizího jazyka je pro mnohé učící se obtížnou záležitostí, zvláště pak pro žáky s vývojovými poruchami učení. Znalosti cizího jazyka nabývají v současnosti pro každého jedince na významu v souvislosti s jeho uplatněním se ve společnosti a cizojazyčná výuka musí těmto žákům poskytnout co nejúčinnější pomoc. V příspěvku jsou prezentována vybraná teoretická východiska z hlediska pedagogiky a psychologie učení a představena případová studie.
Abstract (in English)
At present, the knowledge of foreign languages is of great significance. Frequently, slow learners cannot achieve their language competence without a special support. It is essential to keep the teaching staff informed both from the viewpoint of special needs education and of foreign language methodology so that they are able to provide the pupols appropriate auxiliary material, proficient advice and sensitive approach. The learning achievement can be dependant on the choice of a suitable meditatin method which considers the learner type and is based upon the individual abilities and strong points of the learner.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 5/5/2024 21:50