NOVÁK, Svatopluk. Jak čtou žáci mapy (How pupils read the maps). Biologie - chemie - zeměpis. Praha: SPN, 2009, 18/2009, No 3, 6 pp. ISSN 1210-3349.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Jak čtou žáci mapy
Name (in English) How pupils read the maps
Authors NOVÁK, Svatopluk (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Biologie - chemie - zeměpis, Praha, SPN, 2009, 1210-3349.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study Earth magnetism, geodesy, geography
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00035488
Organization unit Faculty of Education
Keywords in English Cartographic competence communication levels of the maps
Changed by Changed by: doc. RNDr. Svatopluk Novák, CSc., učo 2568. Changed: 6/5/2009 14:33.
Abstract
Kartografické kompetence představují jednu z hlavních obtíží při vyučování. Příspěvek uvádí čtyři základní, na sebe navazující komunikační funkce mapy: transmitivní - identifikační - interpretační a kognitivní.
Abstract (in English)
Cartographic competence is one of the main difficulties encountered in teaching. The article present the four basic consequential communacation levels: transmission - identification - interpretation - cognition.
PrintDisplayed: 26/7/2024 00:18