2009
Auf dem Weg zur Europäisierung der DaF-Lehrerausbildung.
JANÍKOVÁ, VěraZákladní údaje
Originální název
Auf dem Weg zur Europäisierung der DaF-Lehrerausbildung.
Název česky
Příprava učitelů němčiny jako cizího jazyka v evropském kontextu.
Název anglicky
Towards the Europeanization of University Training of Teachers of German.
Autoři
JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Wien, Neue Architekturen im europäischen Hochschulraum. od s. 104-113, 10 s. 2009
Nakladatel
LIT Verlag
Další údaje
Jazyk
němčina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Rakousko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00035499
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-3-643-50024-3
Klíčová slova česky
internacionalize; vysokoškolská příprava učitelů němčiny; evropský projekt
Klíčová slova anglicky
internationalization; university training of future teachers of German; european project
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 10. 5. 2009 20:57, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
V originále
Die Internationalisierung bzw. Europäisierung ist im Zuge des Bologna-Prozesses auch in der universitären Fremdsprachenlehrerausbildung immer stärker zu spüren. Diese Internationalisierung geht von marginalen Einzelaktivitäten aus, betrifft aber auch immer mehr die zentrale Strategie der jeweiligen Hochschule oder Universität. Der Beitrag bietet ein kurzes Statement dazu, wie sich der Internationalisierungsprozess auf der Makroebene (Fakultät einer Universität) sowie auf der Mikroebene (Institut, Lehrstuhl) konkretisieren lässt, und zwar in der DaF-Lehrerausbildung am Lehrstuhl für deutsche Sprache und Literatur an der Pädagogischen Fakultät der Masaryk-Universität in Brno.
Česky
V souladu s Boloňským procesem je i v oblasti vysokoškolské přípravy budoucích učitelů cizích jazyků stále intenzivněji uplatňována snaha o její internacionalizaci. Ta ve své podstatě začíná u individuální spolupráce, postupně však tvoří jednu z klíčových strategií univerzit i jiných typů vysokých škol. V příspěvku je představen proces internacionalizace na příkladu PdF MU a jednoho jejího pracoviště, kterým je katedra německého jazyka a literatury.